کارنامه گروه بانکداری در بازار سرمایه در سال ۱۴۰۱ / جا مانده از شاخص

معاملات بازار سرمایه برای اغلب نمادهای بانکی با رشد همراه بود. شاخص این گروه در سال 1401 با افزایش تنها حدود 12 درصدی همراه بود که نسبت به رشد 43 درصدی شاخص کل عملکرد ضعیفی به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، معاملات بازار سرمایه برای اغلب نمادهای بانکی با رشد همراه بود. شاخص این گروه در سال 1401 با افزایش تنها حدود 12 درصدی همراه بود که نسبت به رشد 43 درصدی شاخص کل عملکرد ضعیفی به شمار می رود.

با این وجود، بازدهی سهام در بانک های مختلف همگن و یکسان نبوده است. بر اساس ارقام مندرج در تابلوی معاملات، بانک رسالت با ارائه بازدهی حدود 7 برابری به سهامداران خود، پر بازده ترین سهام بانکی در سال گذشته بود.

این بازدهی بسیار قابل توجه در حالی اتفاق افتاد که قیمت سهام این بانک در ماه های پایانی سال، روندی نزولی را طی کرده بود.

در این رده بندی پست بانک ایران با بازدهی حدود 95 درصدی و بانک شهر با بازدهی حدود 70 درصدی به دلیل عملکرد بنیادی قابل توجه، در رتبه های دوم و سوم جای گرفته اند.

در سوی مقابل بانک های گردشگری، ایران زمین، پاسارگاد و موسسه اعتباری ملل با بازدهی منفی سال 1401 را به پایان بردند.

در میان بانک های بزرگ و خصولتی نیز تنها بانک ملت توانست به لطف رشد قیمت در ماه پایانی سال، با ارائه بازدهی حدود 60 درصدی رضایت نسبی سهامداران خود را به دست آورد. در این میان دو بانک تجارت و صادرات بازدهی چندان مطلوبی عاید سهامداران خود نکردند.

در بین نماد های گروه، تعلیق نماد معاملاتی بانک آینده که به دلیل ابهام در اطلاعات از نیمه سال 1400 آغاز شده بود در طول سال 1401 نیز تداوم داشت تا هیچ معامله ای در این نماد به انجام نرسد. این موضوع اعتراض شدید سهامداران این بانک را در پی داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  10  =  12