شاخص گروه بانکی در روند بلندمدت صعودی قرار گرفته است

کارشناس بازار سرمایه گفت: به طور کلی به نظر می‌رسد هر کاهش قیمتی در آینده، اصلاح و نه ریزش تلقی شده و در کل شاخص گروه بانک در یک روند بلند مدت صعودی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از باشگاه خبرنگاران، خانم صفورا میرعلی گفت: صنعت بانکداری یکی از صنایع برتر در اقتصاد و در بازار سرمایه محسوب می‌شود، اصلی‌ترین فعالیت بانک‌ها واسطه‌گری مالی است، واسطه‌گر‌های مالی نهاد‌هایی باهدف هدایت جریان مداوم منابع مالی از پس اندازکنندگان به مصرف کنندگان نهایی با کمترین هزینه نسبت به دیگر روش‌ها هستند.

او افزود: فعالیت و پیشرفت در هر صنعتی امروزه بدون وجود بانک‌ها امکان‌پذیر نیست. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نقش واسط بین قرض دهنده و قرض گیرنده را ایفا می‌کنند و به بهینه‌ترین شکل منابع مالی را به بهترین محل اختصاص می‌دهند. اصلی‌ترین فعالیت هر بانک فارغ از نوع آن تجهیز و سپس تخصیص منابع است، بانک‌ها از سپرده‌گذاران با نرخ مشخصی سپرده‌ها را دریافت می‌کنند، سپس وجوه دریافتی را به شکل تسهیلات به مشتریان خود می‌دهند، اختلاف بین نرخ سود پرداختی سپرده و سود دریافتی تسهیلات همان درآمد بانک‌ها از محل این فعالیت است. علاوه بر این بانک‌ها می‌توانند با دارایی‌های تحت مدیریت خود پرتفوی‌های سرمایه‌گذاری تشکیل داده و از محل سرمایه‌گذاری‌ها نیز منتفع شوند.

او در ادامه افزود، بانک‌های ایرانی را می‌توان به 5 دسته کلی تقسیم بندی کرد:
1. بانک‌های دولتی تجار‌ی
2. بانک‌های تخصصی دولتی
3. بانک‌های خصوصی
4. بانک‌های قرض الحسنه
5. بانک‌های مشترک ایران و خارجی

صنعت بانکداری در بازار سرمایه
به گفته او بانک‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه عبارتند از: بانک خاورمیانه، بانک کارآفرین، بانک پاسارگاد، بانک سینا، بانک ملت، بانک اقتصاد نوین، بانک تجارت، بانک سامان، اعتباری ملل، بانک قرض الحسنه رسالت، بانک صادرات، بانک ایران زمین، پست بانک، بانک گردشگری، بانک پارسیان، بانک سرمایه، بانک دی، بانک شهر و بانک آینده.

او می‌گوید: همانطور که در نمودار  بالا مشاهده می‌کنید شاخص بانک پس از شکست روند نزولی بلند مدت خود در تاریخ 6 اسفند ماه، با زدن پولبک به این ناحیه تغییر روند خود را تثبیت کرده و همزمان با صحبت‌هایی پیرامون احیای دوباره برجام، شاهد رشد این شاخص تا تراز 6946 هستیم. خط ضخیم مشکی رنگ میانگین 633 روزه شاخص است و مقاومت بسیار مهمی برای آن  است؛ اما این تنها مقاومت پیش رو کوتاه مدت نیست. در ناحیه 7276 شاخص به سقف کانال صعودی خود برخورد خواهد کرد که واگرایی منفی منظم (RD منفی) اندیکاتور RSI خبر از خستگی روند و احتمال بالای اصلاح می‌دهد. به طور کلی به نظر می‌رسد هر کاهش قیمتی در آینده، اصلاح و نه ریزش تلقی شده و در کل شاخص گروه بانک در یک روند بلند مدت صعودی قرار گرفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄    =  10