انقلاب فیجیتال در خدمات مالی

به دنیای فیجیتال خوش آمدید، ترکیبی از قابلیت های فیزیکی و دیجیتالی که به سرعت در حال تبدیل شدن به روند بزرگ بعدی در صنعت خدمات مالی است. در این مقاله، نگاه دقیقتری به چیستی فیجیتال، چند نمونه کاربردی و چرایی اهمیت آن برای صنعت خدمات مالی خواهیم انداخت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فیجیتال به زبان ساده، ترکیبی از تجربیات فیزیکی و دیجیتالی است که یک تجربه یکپارچه را برای مشتریان ایجاد می کند.

این کار با استفاده از فناوری های دیجیتال مانند کیف پول الکترونیکی، موقعیت جغرافیایی، کدهای QR و هوش مصنوعی مکالمه ای برای ایجاد تجربه ای جذاب و شخصی سازی شده برای مشتریان در دنیای واقعی انجام می شود.

ارتباط فیجیتال با صنعت خدمات مالی

مفهوم فیجیتال به دلیل توانایی آن در ایجاد تجربه مشتری جذاب تر و شخصی سازی شده به سرعت در صنعت خدمات مالی مورد توجه قرار می گیرد.

یک استراتژی موثر فیجیتال به شرکت های خدمات مالی اجازه می دهد تا راحتی، امنیت و شخصی سازی بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهند و همچنین وفاداری و موقعیت رقابتی خود را بهبود بخشند.

چند نمونه از فیجیتال در صنعت خدمات مالی

صنعت خدمات مالی به سرعت از راهکارهای فیجیتال استقبال کرده است. به طور کلی، رویکرد فیجیتال به خدمات مالی، صنعت را متحول کرده است.

مشتریان اکنون می توانند با پر کردن شکاف بین راهکارهای فیزیکی و دیجیتالی، به یک تجربه خدمات مالی یکپارچه دسترسی داشته باشند.

این رویکرد کمک می کند تا خدمات مالی برای مشتریان در دسترس تر و کارآمدتر شود. مثال ‌های زیر تنها چند احتمال را در مورد استراتژی فیجیتال نشان می‌ دهند.

کیوسک های مجازی در محل که توسط کدهای QR فعال می شوند

تجربه کیوسک‌ های مجازی دیجیتالی و فیزیکی ترکیبی که توسط کدهای QR چاپ شده ایجاد می ‌شود، معمولاً شامل اسکن کدها توسط مشتریان با دستگاه ‌های تلفن همراه خود به منظور دسترسی به محتوای تعاملی می ‌شود.

این محتوا می ‌تواند شامل اطلاعات محصولی باشد که هوش مصنوعی محاوره ‌ای درباره پیشنهادات تبلیغاتی، نظرسنجی ‌ها، یا حتی می ‌تواند شامل یک بازی کوچک در حین انتظار برای دریافت خدمات در شعبه باشد.

کیوسک فیزیکی در محل، تصاویر و دستورالعمل ‌های ساده‌ ای را ارائه می ‌کند، در حالی که این تجربه در واقع از طریق تلفن شخصی شما انجام می ‌شود.

علاوه بر این، کیوسک فیزیکی می تواند به مشتریان اجازه دهد تا با محتوای مجازی به روشی ملموس، مانند ارائه یک تجربه لمسی یا یک شی پرینت سه بعدی، تعامل داشته باشند.

با ادامه پیشرفت فناوری، شرکت‌ ها می ‌توانند از این کیوسک ‌های مجازی به منظور ارائه تجربه‌ ای منحصر به ‌فرد، جذاب و فراگیر به مشتریان استفاده کنند.

پشتیبانی دیجیتال و انسانی ترکیبی هنگام افتتاح حساب آنلاین

پشتیبانی دیجیتال به طور کلی ساده تر و راحت تر است، زیرا مشتریان می توانند به سرعت و به راحتی بدون نیاز به انتظار کشیدن در صف یا صحبت با نماینده خدمات مشتری، کمک دریافت کنند.

انسانی نیز سودمند است، زیرا مشتریان می توانند از یک شخص واقعی مشاوره و کمک شخصی دریافت کنند.

با ارائه ترکیبی از هر دو نوع پشتیبانی، مشتریان می توانند بهترین ها را از هر دو طرف دریافت کنند: خدمات سریع، کارآمد و مشاوره شخصی از یک متخصص. کنفرانس ویدیویی راهی راحت و امن برای مشتریان به جهت برقراری ارتباط با نمایندگان فراهم می کند و به آن ها امکان می دهد کمک های مورد نیاز خود را سریع و کارآمد دریافت کنند.

کنفرانس ویدئویی همچنین به مشتریان اجازه می ‌دهد تا سؤالات خود را بپرسند و تجربه شخصی ‌تری نسبت به روش ‌های سنتی خدمات مشتری دریافت کنند.

همچنین برخی از مشتریان می توانند احساس راحتی بیشتری داشته باشند که بدانند می توانند نماینده ای را که با وی صحبت می کنند ببینند و با او تعامل داشته باشند، نه اینکه صرفاً با یک سیستم خودکار صحبت کنند.

به طور کلی، استفاده از کنفرانس ویدیویی برای کمک به مشتریان در باز کردن یک حساب جدید در یک کانال آنلاین، روشی موثر برای ارائه تجربه مشتری عالی به مشتریان است.

پوش مسیج هایی که توسط موقعیت جغرافیایی ایجاد می‌ شوند

پوش مسیج های راه ‌اندازی شده توسط موقعیت جغرافیایی در کیف پول های الکترونیکی می ‌تواند تجربه شخصی ‌تر و متناسب ‌تری را برای مشتریان خدمات مالی فراهم کند، زیرا می‌ تواند به آن ها اعلان ‌های به‌ موقع درباره پیشنهادات و خدمات مربوطه در منطقه ‌ای که در آن نقل مکان می ‌کنند ارائه دهد.

به عنوان مثال، مشتریان ممکن است یک پوش نوتیفیکیشن دریافت کنند. هنگامی که آن ها در نزدیکی یک شعبه بانک هستند، آن ها را در مورد مکان، خدمات و مدیران اجرایی در دسترس آگاه می کند. این می تواند مشتریان را قادر سازد تا به راحتی به خدمات مالی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.

علاوه بر این، مشتریان ممکن است اعلان ‌هایی در مورد معاملات وفاداری یا تخفیف ‌های ویژه دریافت کنند که فقط در آن منطقه خاص موجود است.

این می تواند منجر به این شود که مشتریان بتوانند از پیشنهاداتی استفاده کنند که ممکن است از آن ها مطلع نبوده باشند، و این در واقع برای آن ها بسیار راحت است زیرا در محل هستند؛ مانند امتیازهای وفاداری برای خرج کردن در یک رستوران خاص.

به طور کلی، پوش مسیج های ایجاد شده توسط موقعیت جغرافیایی می‌ توانند به شرکت ‌ها کمک کنند تا تجربیات ارزشمندی برای ایجاد وفاداری ایجاد کنند.

خطوط صف مجازی با اعلان های QR و SMS

خطوط صف مجازی در بانکداری از تلفن ‌های هوشمند و اعلان ‌های پیامکی به منظور بهبود رضایت مشتری استفاده می ‌کنند و به مشتریان اجازه می‌ دهند نقطه خود را با اسکن یک کد QR که در جلوی صف پست شده است رزرو کنند، تا یک خط صف مجازی برای آن ها فراهم می ‌کند که اعلان ‌های پیامکی را ارسال می‌ کند.

وقتی نوبت آن ها نزدیک است این به مشتریان اجازه می دهد تا صف فیزیکی را ترک کنند و بدون نگرانی در مورد از دست دادن جای خود در صف، روز خود را ادامه دهند.

در نتیجه، مشتریان مجبور نخواهند بود برای مدت طولانی در صف های طولانی منتظر بمانند و در وقت آن ها صرفه جویی می شود و تجربه آن ها بهبود می یابد.

استراتژی هایی برای ایجاد یک سفر یکپارچه مشتری در فیجیتال

  1. طراحی یک تجربه کاربری یکپارچه: یک تجربه کاربری ثابت در هر دو کانال فیزیکی و دیجیتال طراحی کنید. این شامل حصول اطمینان از ظاهر و احساس یکنواخت در همه کانال ‌ها، و همچنین ارائه مجموعه ‌ای از ویژگی ‌ها، خدمات و گزینه ‌ها است.
  2. داده های اهرمی: از داده های مشتری برای سفارشی سازی تجربه مشتری استفاده کنید. این شامل استفاده از داده‌ های مشتری به منظور شخصی‌ سازی پیام ‌های بازاریابی، ارائه توصیه ‌های مربوط به محصول و ایجاد تجربه‌ های سفارشی در شعبه می ‌شود.
  3. یکپارچه سازی کانال های فیزیکی و دیجیتال: مطمئن شوید که کانال های فیزیکی و دیجیتال به هم متصل هستند. این شامل حصول اطمینان از اینکه اطلاعات بین کانال ها به اشتراک گذاشته می شود (مثلاً نقاط برنامه وفاداری که می توانند در فروشگاهی در منطقه خرج شوند)، و اینکه مشتریان می توانند به راحتی بین کانال های فیزیکی و دیجیتالی جابجا شوند.
  4. موبایل را در آغوش بگیرید: موبایل بخش مهمی از تجربه فیجیتال است. اطمینان حاصل کنید که تجربه تلفن همراه شما برای مشتریان بهینه شده است و از ویژگی ‌های تلفن همراه مانند خدمات مبتنی بر مکان، اعلان‌ های فشاری و پیام ‌های تراکنشی SMS استفاده می ‌کنید.
  5. استفاده از آن را آسان کنید: اطمینان حاصل کنید که سفر مشتری تا حد امکان آسان و شهودی است و مشتریان می توانند به راحتی به تمام ویژگی ها و خدمات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. این شامل ارائه منوهای ساده و آسان برای پیمایش و دستیارهای مکالمه هوشمند است.

سخن پایانی

در نتیجه انقلاب فیجیتال به سرعت صنعت خدمات مالی را متحول می کند. علاوه بر این، با ترکیب تجربیات فیزیکی و دیجیتالی، مشتریان می توانند به یک تجربه خدمات مالی بی نقص دسترسی پیدا کنند.

با پیاده سازی راهکارهای فیجیتال، شرکت های خدمات مالی می توانند تجربه بهتری برای مشتری ایجاد کنند و در عین حال تجربه ای امن و راحت را ارائه دهند.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع: https://www.danaconnect.com/how-to-the-phygital-revolution-in-financial-services/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  2  =