تزریق ۲۰۰ میلیون دلاری والمارت به PhonePe هند برای توسعه کسب و کارهای ثروتمند

شرکت پرداخت دیجیتال هندی PhonePe اعلام کرده که 200 میلیون دلار از حامیان اکثریت Walmart Inc (غول خرده فروشی آمریکایی) با ارزش گذاری پیش از سرمایه گذاری 12 میلیارد دلار جمع آوری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، PhonePe، با ارزش ‌ترین شرکت پرداخت هند و در میان استارت ‌آپ ‌های بسیار با ارزش این کشور، گفته که این سرمایه ‌گذاری بخشی از جمع ‌آوری کمک مالی جاری آن تا ۱ میلیارد دلار است.

در دو ماه گذشته 350 میلیون دلار از شرکت سهام خصوصی جنرال آتلانتیک و 100 میلیون دلار از Ribbit Capital، Tiger Global و TVS Capital Funds به همراه همان ارزش گذاری پیش از سرمایه گذاری 12 میلیارد دلاری جمع آوری کرده است.

این شرکت هندی بدون افشای سهام خود گفت، غول خرده ‌فروشی آمریکایی والمارت، که اکثریت سهام PhonePe را در سال 2018 به دست آورد، به عنوان سرمایه ‌گذار عمده به کار خود ادامه خواهد داد.

علی رغم زمستان سخت در سرمایه گذاری، فضای پرداخت دیجیتال هند به دلیل محبوبیت پرداخت های آنلاین و جاه طلبی استارت آپ ها برای انشعاب به فضای پر سود خدمات مالی، نقطه درخشانی بوده است.

PhonePe گفت که قصد دارد این سرمایه ‌ها را برای ایجاد و توسعه کسب‌ و کارهای جدید از جمله بیمه، مدیریت ثروت و وام ‌دهی مستقر کند.

این شرکت اواخر سال گذشته از غول تجارت الکترونیک هند زمانی که دفتر مرکزی ثبت شده خود را نیز از سنگاپور به هند منتقل کرد، از Flipkart جدا شد، و والمارت برای این انتقال مالیات تقریباً یک میلیارد دلار دریافت کرد.

طبق برخی گزارش ‌ها، این جابجایی برای اطمینان از ورود آسانتر به صنعت خدمات مالی بسیار تنظیم ‌شده کشور، به‌ ویژه وام ‌دهی بود.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع: https://www.insurancejournal.com/news/international/2023/03/17/712733.htm

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  4  =