خوش‌بینی تحلیل‌گران به بازار هفته آتی طلا

تحلیل‌گران روزهای خوبی را برای طلا پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اقتصادنیوز ، قیمت طلا می تواند در هفته جاری روند صعودی خود را ادامه دهد.  سرمایه گذاران خرد نیز به دنبال محافظت از خود در برابر بزرگترین بحران بانکی از سال 2008 هستند، این رویداد وضعیت را برای طلا بهتر کرده است.

تازه‌ترین نظرسنجی طلای کیتکو نیوز نشان می دهد که نگاه خوش‌بینانه سرمایه گذاران خرد به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر رسیده است، برخی این روند را به این دلیل می‌دانند که طلا بهترین سود هفتگی خود را از مارس 2020 تجربه کرده است.

بسیاری از تحلیلگران نیز نسبت به طلا خوش بین هستند زیرا آشفتگی فزاینده بازارهای مالی فدرال رزرو را مجبور می کند تا چرخه انقباض تهاجمی سالانه خود پایان دهد. این تحلیلگران بر این باورند که طلا امسال در آستانه رسیدن به بالاترین سطح تاریخ خواهد بود.

این هفته، 22 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، 9 تحلیلگر، معادل 41 درصد، نسبت به طلا در کوتاه‌مدت خوش‌بین بودند،  پنج تحلیلگر، معادل 23 درصد، روند بازار را نزولی و 36 درصد دیگر، بازار را کم‌نوسان ارزیابی کردند.

در نظرسنجی آنلاین خرده فروشی‌ها، 707 نفر شرکت کردند. از این تعداد 445 نفر معادل 63 درصد روند بازار را صعودی، 169 معادل 24 درصد روند  را نزولی و 93 نفر هم این روند را کم‌نوسان پیش‌بینی کردند.

چشم انداز صعودی مین استریت در حالی است که قیمت طلا در این هفته بیش از 5 درصد افزایش یافت و بهترین عملکرد هفتگی در سه سال اخیر را شاهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  15