بیت کوین ۳۰ هزار دلاری نزدیک است!

افزایش قابل توجه ارزش بیت کوین را می‌توان به اقدامات اخیر با هدف بهبود سیستم مالی نسبت داد. علاوه بر این، افزایش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به پتانسیل کاهش نرخ بهره ایالات متحده در اواخر سال جاری نیز در تقویت رشد بیت کوین نقش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز افزایش قیمت اخیر در بازار ارز دیجیتال، علاقه سرمایه‌گذاران تازه‌واردی را برانگیخته است که می‌خواهند بدانند این ارزهای دیجیتال تا کجا می‌توانند رشد داشته باشند.

افزایش قابل توجه ارزش بیت کوین را می‌توان به اقدامات اخیر با هدف بهبود سیستم مالی نسبت داد. علاوه بر این، افزایش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به پتانسیل کاهش نرخ بهره ایالات متحده در اواخر سال جاری نیز در تقویت رشد بیت کوین نقش داشته است.

اتریوم که به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ از منظر ارزش بازار رتبه‌بندی می‌شود، شاهد افزایش قابل توجهی در ارزش خود بوده است. این ارز دیجیتال در حال حاضر با قیمت هزار و 809 دلار با حجم معاملات 24 ساعته 12940582584 دلار معامله می‌شود. این افزایش قیمت اتریوم نشان دهنده روند صعودی در بازار ارزهای دیجیتال است.

ادغام رگولاتورهای Credit Suisse و UBS

Credit Suisse Group AG  با یک آخر هفته بحرانی روبرو است زیرا مقامات از وام دهنده شکست خورده سوئیسی می‌خواهند تا با بانک رقیب UBS AG ادغام شود. با این حال، هر دو بانک تمایلی به ادغام و قدرت لازم برای انجام آن را ندارند.

شایان ذکر است که در آخر هفته، مدیر مالی Credit Suisse Dixit Joshi و تیمش گرد هم می‌آیند تا در مورد چشم‌انداز شرکت از دیدگاه استراتژیک بحث کنند.

بازار مالی جهانی تحت تأثیر این خبر قرار گرفته است و همچنین نگرانی‌هایی را در مورد سلامت صنعت بانکداری در سراسر جهان و به ویژه در سوئیس ایجاد کرده است.

با افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد محیط فعلی بازار، امکان جابه‌جایی سرمایه به سمت دارایی‌هایی مانند طلا و ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین وجود دارد.

بیت کوین دارایی امن خواهد بود؟

دلار آمریکا نتوانست روند نزولی خود را متوقف کند و به دنبال نگرانی سرمایه‌گذاران درباره سرایت رکود پس از سقوط سهام کریدیت سوئیس و بانک فرست‌ریپابلیک، بیشتر سقوط کرد.

شایان ذکر است که ترس از رکود باعث شد بانک‌های آمریکایی به دنبال 153 میلیارد دلار نقدینگی اضطراری بی‌سابقه از فدرال رزرو باشند. متأسفانه، وام 54 میلیارد دلاری برای کردیت سوئیس و 30 میلیارد دلاری برای فرست‌ریپابلیک نتوانست جلوی کاهش سهام آنها را نیز بگیرد.

با افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد ثبات سیستم مالی موجود، به سمت دارایی‌های امن جایگزین مانند بیت کوین روی می‌آورند. این امر بر نقش بیت کوین به عنوان محافظ در برابر عدم اطمینان و نوسانات بازار، به ویژه در زمان بی‌ثباتی اقتصادی، تأکید می‌کند.

هنگ کنگ مرکز جهانی رمز ارز می‌شود؟

هنگ کنگ به سرعت در حال ظهور به عنوان یک نیروگاه ارز دیجیتال است، زیرا سیاست‌های رمز ارز آن همچنان توجه کسب و کارهای جهانی را به خود جلب می‌کند.

در اخبار اخیر، پلتفرم اشتراک و ارائه توکن امنیتی Signum Digital توسط کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ (SFC) تایید شده است که پتانسیل هنگ کنگ برای تبدیل شدن به یک مقصد پیشرو برای مشاغل مرتبط با رمزنگاری را برجسته می‌کند.

این تحولات احتمالاً تأثیر مثبتی بر قیمت بیت‌کوین خواهند داشت، زیرا با افزایش تعداد مهاجرت کسب‌وکارها به هنگ‌کنگ، تقاضا برای این ارز دیجیتال احتمالاً افزایش خواهد یافت.

 

نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

پس از ادغام رگولاتورها، بیت کوین در حدود 26 هزار و 500 دلار، افت شدیدی را تجربه کرد که منجر به روند منفی کوتاه مدت بازار شد. در ادامه قیمت به زیر سطوح حمایتی 25 و 25 هزار و 500 دلاری سقوط کرد.

امروز بیت کوین در یک سوگیری قوی و صعودی معامله می‌شود. مقاومت فوری این رمز ارز نزدیک به سطح 27 هزار و 750 دلار مواجه است. در صورت وقوع یک شکست صعودی بالاتر از سطح 27 هزار و 750 دلار، بیت کوین می‌تواند به سمت سطح 30 هزار و 750 دلاری حرکت کند.

با این حال، اگر قیمت نتواند از سطح 27 هزار و 750 دلار فراتر رود، ممکن است خرس‌های بازار کنترل بازار را به دست گیرند و به طور بالقوه قیمت را به 25 هزار و 200 دلار و سپس 23 هزار دلار کاهش دهند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  1