گاف بزرگ روی اسکناس‌های ۲۰۰هزارتومانی جدید

اسکناس‌ ۲۰۰ هزار تومانی جدید در حالی بیستم اسفندماه رونمایی شد که در تصاویر منتشر شده از این اسکناس، دو امضای متفاوت از روسای اسبق بانک مرکزی دیده می شود. اولی امضای محمود بهمنی و دوم طهماسب مظاهری. به عبارت ساده‌تر این شبهه به وجود آمده که اسکناس ۲۰۰ هزار تومانی که سال ۸۶ چاپ شده‌اند و الان بعد از ۱۵ سال روانه بازار شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اعتمادآنلاین، در نسخه ای که به عنوان نمونه روی وبسایت بانک مرکزی قرار گرفته، امضای محمود بهمنی رئیس کل اسبق بانک مرکزی به چشم میخورد و خبری از امضای وزیر وقت اقتصاد نیز روی آن نیست . بهمنی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ رئیس کل بانک مرکزی بود.   در عکس های دیگری که خبرگزاری ها منتشر کرده اند نیز امضای طهماسب مظاهری روی این اسکناس ها موجود است. مظاهری نیز در دولت احمدی نژاد مدت زمان کوتاهی از سال ۸۶ تا ۸۷  به عنوان رئیس کل بانک مرکزی فعالیت می کرد.

 

طراحی این اسکناس ها نیز به گونه ای است که برخلاف ایران چک های جدید، صفرهای آن به صورت کمرنگ در نیامده. ضمن اینکه وبسایت بانک مرکزی نیز درباره زمان چاپ آن سکوت کرده و مشخص نیست که این اسکناس ها در چه سالی تولید شده و چرا تا به حال از دسترس خارج بوده و هدف از توزیع آن در آستانه سال 1402 چیست؟

 

 

اما نکته جالب تر اینکه اگر این اسکناس ۲۰۰ هزارتومانی  در سال 1386 به چاپ رسیده باشد، در زمان چاپ ارزشی برابر با ۲۱۴ دلار داشته و حالا که روانه بازار شده ارزشش حدود ۴ دلار است! به عبارت دیگر در طول مدتی که این اسکناس در انبار بانک مرکزی بوده ۵۴ برابر ارزش خود را از دست داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1