بلوکه شدن ۹ میلیون ابزار پرداخت بدون پرونده مالیاتی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: از مردادماه امسال همزمان با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی ۹ میلیون ابزار پرداخت بدون پرونده مالیات غیرفعال شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در همایش تبیین نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان برای اشخاص حقوقی اظهار داشت: در سال 98 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تصویب شد و یک سال برای اجرای آن زمان وجود داشت.

وی افزود: اتصال دستگاه های کارتخوان به سامانه مودیان در حیطه وظایف بانک مرکزی بود ابزارهای پرداخت شناسایی شدند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی ادامه داد: 19 میلیون ابزار پرداخت که به سامانه مودیان متصل نبودند، در 24 مرحله مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت 10 میلیون ابزار پرداخت به سامانه مودیان متصل و 9 میلیون ابزار غیرفعال شدند.

محرمیان با بیان اینکه مالیات در خدمت کسب و کار است، گفت: اگر کسب و کاری نباشد مالیاتی نیز نخواهد بود.

وی بیان داشت: در راستای اتصال دستگاه های پرداخت به سامانه مودیان، مودیان جدیدی شناسایی شدند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تاکید کرد: بسترهای سامانه یکپارچه بین سازمان مالیاتی و شبکه پرداخت به وجود آمده است.

محرمیان با تاکید بر اینکه تفکیک حساب های شخصی و تجاری صورت گرفته است گفت: در حال حاضر حساب‌های شخصی و تجاری شناسایی می‌شود که یکی از شیوه‌ها، اتصال دستگاه های پرداخت به سامانه مودیان است.

وی عنوان کرد: 14 مشوق برای حساب تجاری به بانک‌ها اعلام کردیم که شامل افزایش سقف انتقال وجه غیرحضوری است.

محرمیان همچنین خاطرنشان کرد: نقل و انتقالات ارز به سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات ابلاغ می‌شود. اگر کسی بدهی مالیاتی داشته باشد کاهش شدید در امتیاز اعتباری در شبکه بانکی آن به وجود می‌آید و در صورت خوش‌حسابی نیز اعتبار بالاتری دریافت خواهند کرد.

مالیات تنها ابزار درآمدی نیست یک ابزار تنظیم گر است

«علیرضا شاه میرزایی» معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در ادامه همایش قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها انتقاد کردند که در بسیاری از حوزه ها طی ده سال اخیر شاهد عقب ماندگی بودیم.

وی افزود: تورم به کسب و کارهای آسیب زده است. با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم امیدوار هستیم سال آینده سال بهتری در حوزه کسب و کار ها باشد.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت با بیان اینکه بخش های پنهانی در اقتصاد داریم که باید از آنها مالیات دریافت کنیم گفت: وضعیت تورم نشان می دهند که نقدینگی سرگردان در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: بخش غیر مولد در اقتصاد وجود دارد که باید جدی بگیریم به مالیات نگاه درآمدی نیست و تنظیم گری است که باید به نفع تولید کار کنیم.

شاه میرزایی عنوان کرد: برای حکمرانی ریال باید هدایت نقدینگی به سمت تولید و توزیع برود.

وی با بیان اینکه ما تمام نیازهای اطلاعاتی از فروشگاه ها را در یک سامانه داریم گفت: در کسب و کارهای مجازی فرصتی فراهم شده است که شکایت ها صورت بگیرد و با همکاری قوه قضاییه از حقوق مصرف کننده حمایت می شود.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت تاکید کرد: تحول در حوزه مالیاتی کشور ایجاد شده است سامانه مودیان حوزه تنظیم گر و مقابله با بخش غیر مولد است و از طریق این سامانه تسهیل کسب و کار و شفافیت ایجاد می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری دستگاه ها سطح درآمد و رفاه را در جامعه را بالا ببریم.

تعدادکمی از شرکت های دولتی به سامانه مودیان متصل شدند

در این همایش همچنین «محمود تولایی» رئیس کمیسیون مالیات و تامین اجتماعی اتاق ایران در ادامه این همایش گفت: همزمان با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان شرکت های بورسی به این سامانه متصل شدند اما تعداد کنی از شرکت های دولتی به این سامانه متصل شدند.

تولایی اظهار داشت: سامانه مودیان از اواسط امسال فراخوان شد و گروه های مختلفی به آن پیوستند.

وی افزود: نیاز داریم با سرعت بیشتر اطلاعات را مبادله کنیم ضمن اینکه شرکت های معتمد موفق در آموزش و پذیرش نبودند.

رئیس کمیسیون مالیات و تامین اجتماعی اتاق ایران با بیان اینکه قانونگذار مجری و فعال اقتصادی باید درک درستی از قانون داشته باشند گفت: سازمان مالیاتی کارآمد است نیروی متخصص و تغییر مدیریتی غیر حرفه ای در آن کم بوده است.

تولایی گفت: هیچ سازمانی نداریم که به تعهدات بودجه ای صد درصد برسد که سازمان مالیاتی به این هدف رسیده است این سازمان تعامل دوسویه خوبی با اصناف داشته است ضمن اینکه آموزش ها باید افزایش پیدا کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  31  =  32