معرفی بهترین وب‌سایت‌های فریلنسری که دستمزد را با رمزارز پرداخت می‌کنند

در این مقاله بهترین سایت‌های فریلنسرینگ را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید درآمد خود را از آن‌ها به‌صورت رمزارز دریافت کنید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رمزارزها در سال‌های اخیر در سرتاسر جهان موردتوجه چندین دولت مختلف قرار گرفته‌اند و از آن به‌عنوان ارز قانونی برای پردازش تراکنش‌های روزانه استفاده می‌کنند. فناوری غیرمتمرکز بلاک چین با کمک قراردادهای کاری دیجیتال، سازمان‌دهی و مدیریت و پرداخت به فریلنسرها (خود اشتغال) را آسان‌تر می‌کند. اگرچه اقتصاد در حوزه‌های فناوری هنوز در استفاده از پرداخت‌های رمزارزی پیشرفت چشمگیری نکرده است، چندین درگاه آزاد و قانونی آنلاین از این دارایی‌ها برای پرداخت دستمزد فریلنسرها پشتیبانی می‌کنند.

پیش‌از‌این در مقاله‌ای بهترین سایت‌های فریلنسینگ ایرانی و خارجی را به شما معرفی کرده‌ایم و حالا قصد داریم چند وب‌سایت به شما معرفی کنیم که امکان پرداخت دستمزد فریلنسرها را به‌صورت ارز دیجیتال می‌پردازند. استفاده از وب‌سایت‌های فریلنسری که از پرداخت‌های رمزارزی پشتیبانی می‌کنند، به‌خصوص برای فریلنسرهای کشورمان می‌تواند جذاب باشد؛ زیرا اکثر پلتفرم‌های جهانی در این حوزه از پرداخت‌های داخلی ما پشتیبانی نمی‌کنند.

۱. LaborX

شرکت بلاک چین Chronos.tech پلتفرم LaborX را راه‌اندازی کرده است. این وب‌سایت بازار آنلاین جهانی است که میزبان مشاغل آزاد و انجام پروژه‌های کوتاه‌مدت (مثل ترجمه) و فرصت‌های شغلی دائمی است که از سیستم‌های پرداخت رمزارز پشتیبانی می‌کند. در این پلتفرم، ابزارهای مخصوص مشتریان و فریلنسرها روی بلاک چین اتریوم توسعه داده شده‌اند و برای اطمینان از پرداخت و محافظت از کارها می‌توانید قراردادهای هوشمندی را امضا کنید.

چه‌ به‌عنوان کارفرما و چه به‌عنوان فریلنسر، باید با ایمیل خود در LaborX ثبت‌نام کنید. استفاده از این پلتفرم رایگان است و کارمزدی که فریلسنر برای هر پروژه باید پرداخت کند، ۵ درصد است. علاوه‌براین، کارمزد سایر پروژه‌ها مثل ترجمه در این وب‌سایت ۱ درصد در نظر گرفته شده است.

عضویت ویژه در LaborX مزیت‌هایی برای شما به‌دنبال خواهد داشت؛ البته بدین‌منظور باید توکن‌های TIME را در قراردادهای هوشمند TmeWarp قفل کنید. برای انجام این‌ کار، باید در پلتفرم Pools بلاک چین مدنظرتان را انتخاب کنید. ایده این است که پذیرش رمزارزها را با این‌ کار گسترش دهید و برای فریلنسرها کانالی ایجاد کنید تا بتوانند به‌صورت آنلاین و امن فعالیت کنند و میزان استفاده‌ی کاربران از Chronos.tech را افزایش دهند.

۲. Ethlance

Ethlance روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و فایل‌های آن به‌طور منبع‌باز در سیستم فایل غیرمتمرکز سریع و امن (IPFS) قرار دارد. پرداخت‌های این وب‌سایت با اتر (ETH) انجام می‌شود. این پلتفرم بخشی از شبکه‌ی district0x است که به‌‌رایگان از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) پشتیبانی می‌کند.

نکته‌ی جذاب درباره‌ی Ethlance، دریافت‌نکردن کمیسیون از مشتری‌ها و فریلنسرها است. شما می‌توانید به‌طور‌نامحدود پروژه‌های کوتاه‌مدت انجام دهید و پروفایل‌های متعددی برای دسته‌بندی‌های مختلف کاری ایجاد کنید. البته هنگامی‌که تغییراتی در پایگاه داده‌ی Ethlance ایجاد شود، باید هزینه‌ی گس (Gas Fee) اتریوم را بپردازید که هربار حدود چند سنت است.

شما باید افزونه‌ی کیف پول متامسک را روی مرورگر کروم نصب کنید. این ابزار به‌عنوان دروازه‌ای برای دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز و ایجاد تغییر در شبکه‌ی Ethlance عمل می‌کند. علاوه‌براین، برای دریافت دستمزد خود باید در یکی از صرافی‌های رمزارز ثبت‌نام کرده باشید.

۳. CoinGigs

CoinGigs به‌عنوان وب‌سایت معمولی فریلنسری کار می‌کند و مثل نمونه‌های مشابه دیگر باید در آن ثبت‌نام کنید و به‌دنبال شغل مدنظرتان بگردید. شما می‌توانید در این پلتفرم برای مشاغل مختلف درخواست ثبت کنید و برای نمایش مهارت‌ها و تجربه‌های خود پروفایلی بسازید. این وب‌سایت برای اطمینان از انتقال امن کار و پول، از سیستم محافظت از کاربران بهره می‌برد. تنها تفاوت CoinGigs این است که فریلنسرها دستمزد خود را با بیت کوین یا بیت کوین کش دریافت می‌کنند؛ بنابراین، مشکلی بابت دریافت پول خود نخواهید داشت و از هر نقطه‌ای در جهان می‌توان ازطریق وب‌سایت مذکور درآمد به‌دست آورد.

جالب است بدانید CoinGigs ابتدا با هدف کمک به کارگران ونزوئلا برای کسب درآمد آنلاین طراحی شد؛ ولی از سال ۲۰۲۱ برای کاربران سرتاسر جهان دردسترس قرار گرفت. این پلتفرم یکی از ساده‌ترین راهکارها برای کسب درآمد آنلاین در ازای انجام پروژه است.

استفاده از CoinGigs رایگان است و برای هر پروژه ۸ درصد کمیسیون دریافت می‌کند. شما می‌توانید در دسته‌بندی‌های مختلفی مثل سبک زندگی، موسیقی و صدا، ویدئو و انیمیشن، برنامه‌نویسی، ترجمه، مقاله‌نویسی و… به‌دنبال شغل مدنظرتان باشید.

۴. Purse.io

Purse پورتالی برای ارائه‌ی تخفیف‌های آنلاین است که با آمازون همکاری می‌کند. این پلتفرم به شما کمک می‌کند تا با یافتن پیشنهاد‌های خرید تخفیفی در آمازون، درآمد کسب کنید.

شما باید با استفاده از کارت هدیه‌های خود و در ازای دریافت مقداری بیت کوین یا بیت کوین کش، سفارش‌هایی را در آمازون ثبت کنید. مشتریان خُرده‌فروشی آنلاین درواقع با استفاده از رمزارزها می‌توانند سفارش‌های تخفیفی را در این پلتفرم ثبت کنند. این سفارش‌ها روی کیف‌پول رمزارزی به‌روزرسانی می‌شود. صاحبان کیف‌پول می‌توانند یکی از سفارش‌ها را دریافت کنند و آن‌ها را با استفاده از کارت‌های هدیه‌ی خود بخرند.

Purse تراکنش‌ها را تا زمان تحویل سفارش پیگیری می‌کند و مبلغی را معادل بیت کوین یا بیت کوین کش به پرداخت‌کننده ارائه می‌دهد. شما می‌توانید هم به‌عنوان خریدار و هم به‌عنوان کاربر ثبت‌کننده‌ی سفارش‌های آمازون در این پلتفرم فعالیت کنید.

۵. CryptoGigs

Cryptogigs وب‌سایتی بسیار ساده است که پیشنهاد شغل و خدمات را در یک صفحه فهرست می‌کند. برای ارسال پیام به سایر کاربران باید در این پلتفرم ثبت‌نام کنید. این وب‌سایت شما را به رمزارز خاصی محدود نمی‌کند و می‌توانید با رمزارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم، ریپل و… درآمد به‌دست آورید.

Cryptogigs هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه است و چیزی جز ایجاد شغل، پیشنهاد خدمات، انتشار در وب‌سایت و گفت‌وگو با مشتریان بالقوه ارائه نمی‌دهد. درحال‌حاضر، این پلتفرم فریلنسر و کارفرما را درکنار یکدیگر قرار می‌دهد و امکانات زیادی برای حل اختلاف یا امنیت تراکنش‌ها ندارد.

در Cryptogigs شما مسئول اطمینان از دریافت پول هستید؛ زیرا پرداخت‌ها در داخل این وب‌سایت پردازش نمی‌شوند. اگرچه این سرویس در حال توسعه‌ی کیف‌پول داخلی است، قابلیت مذکور درحال‌حاضر ارائه نمی‌شود.

۶. Coinbase Earn

Coinbase Earn یکی از پرتال‌های کسب درآمد از رمزارزها است که به‌طور‌مستقل فعالیت می‌کند و قبلاً با نام Earn شناخته می‌شد. این وب‌سایت به کاربران اجازه می‌دهد در ازای تماشای ویدئو و انجام آزمون‌ها، رمزارز به‌دست آورند.

شما باید در Coinbase Earn ویدئوها و آموزش‌های مختلفی را درباره‌ی رمزارزها و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها تماشا کنید. علاوه‌براین، می‌توانید در آزمون‌های این پلتفرم شرکت کنید تا دانش خود را ارزیابی کنید. هرچه بیشتر یاد بگیرید، درآمد بیشتری به‌دست خواهید آورد. این درآمدها در کیف‌پول کوین‌بیس شما جمع‌آوری می‌شوند.

برخلاف سایر گزینه‌های معرفی‌شده در این مقاله، فرصت‌های کسب‌ درآمد از Coinbase Earn محدود است. شما فقط یک‌ بار می‌توانید در هر مسابقه شرکت کنید و میزان پرداختی‌ها برای هرکدام از این چالش‌ها متفاوت است. برای دریافت پول، باید از روش کارکرد کوین‌بیس و کیف‌پول آن اطلاع داشته باشید.

توجه کنید ازآن‌جاکه صرافی کوین‌بیس کاربران ایرانی را تحریم کرده است، برای استفاده از خدمات معرفی‌شده باید از روش‌های دور‌زدن تحریم استفاده کنید. علاوه‌براین، می‌توانید از دوستان و آشنایان مطمئن خود در کشورهای که کوین‌بیس در آن‌ها پشتیبانی می‌شود، درخواست کنید حسابی به‌ اسم خود برای شما باز کنند.

سخن آخر

با گسترش فناوری بلاک چین و استفاده از قراردادهای هوشمند، امکان پیداکردن شغل‌های موقت و انجام پروژه‌های دورکاری برای کاربران سرتاسر جهان فراهم شده است. بدین‌ترتیب، می‌توان ازطریق این وب‌سایت‌ها با انجام پروژه‌های مختلف براساس مهارت‌های خود، درآمد رمزارزی کسب کرد.

منبع: MakeUseOf

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  4