خبر مهم درباره نحوه برگزاری آزمون کنکور ۱۴۰۲

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که آزمون تیرماه ۱۴۰۲ بدون تغییر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خانه ملت، عبدالرسول پورعباس تصریح کرد: کنکور ۱۴۰۲ بر مبنای آن چیزی که پیش از این اعلام شده برگزار خواهد شد، به نحوی که سوابق تحصیلی تأثیر قطعی ۴۰ درصد و آزمون کنکور تأثیر ۶۰ درصدی خواهد داشت که مرحله اول آن در دی ماه ۱۴۰۱ برگزار و نوبت دوم آن در تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ثبت نام آزمون تیرماه ۱۴۰۲ از ۱۵ فروردین آغاز می‌شود و پذیرش این دو آزمون نیز در تابستان امسال انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون آموزش در خصوص طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که مربوط به آزمون ۱۴۰۳ به بعد است، عنوان کرد: در این نشست مباحث مختلفی مطرح شد و طراحان طرح یک فوریتی معتقدند که ما باید به مصوبه مجلس بازگردیم.

وی ادامه داد: مباحث مختلفی در خصوص نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۳ به بعد و آماده بودن زیرساخت‌ها برای تأثیر سوابق تحصیلی در نشست مجلس مطرح و نهایتاً جمع بندی شد که طرح به کمیته تخصصی بازگردد و جوانب ماجرا مجدداً مورد ارزیابی قرار گیرد.

پورعباس در پاسخ به این سوال که کدامیک از مصوبات (مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه پیشین مجلس) قابلیت اجرایی دارد، گفت: هر دو مصوبه قابلیت اجرایی دارد اما بحث اصلی اثر بر سر قطعی سوابق تحصیلی است که این مهم وقتی قابل لحاظ کردن است که برای تمامی داوطلبان امکان ایجاد، ترمیم و اعلام آن فراهم شود. اگر این سه مهم در خصوص سوابق تحصیلی وجود داشته باشد، هر دو طرح قابلیت اجرایی دارد.

وی یادآور شد: در قانون پیشین مجلس نیز میزان تأثیر قطعی به عهده شورای سنجش و پذیرش گذاشته شده بود. به نظر می‌رسد با وجود تلاش‌های صورت گرفته این زیرساخت که سوابق تحصیلی اثر خود را داشته باشد، هنوز آماده نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  ⁄    =  49