پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / بازگشت طلا به کانال یک میلیونی!

دیروز قیمت طلا و سکه روند نامتوازنی داشتند. سکه گران شد و طلا ارزان. هر چند قیمت طلا نوسان زیادی داشت اما در نهایت، هر گرم طلا به کانال یک میلیون تومانی بازگشت. امروز زور افزایشی‌های بازار فلز زرد از تاثیر کاهش قیمت دلار بیشتر بود و بازار مستقل عمل کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز در حالی که قیمت دلار دیروز به کف کانال ۴۵ هزار تومانی رسید، و از آخرین معامله نقدی روز گذشته ۳۰۰ تومان ارزانتر معامله شد، اما قیمت طلا و سکه افزایش داشت.

معامله‌گران پیش‌بینی می‌کردند در صورتی که دلار در روز جاری به بالای محدوده 45 هزار تومان برگردد، احتمال دارد که سکه امامی از مسیر نزولی خارج شود و بار دیگر به بالای مرز 25 میلیون تومان بازگردد. این در حالی بود که قیمت دلار کاهش محدودی داشت اما قیمت سکه محدوده ۲۵ میلیون تومانی را رد کرد.

افزایشی‌های بازار فلز زرد قدرت را در دست دارند

برخی فعالان بازار این روند صعودی قیمت طلا و سکه را ناشی از قدرت افزایشی‌های بازار می‌دانند و معتقدند برخلاف کاهش نرخ دلار و ثبات قیمت انس به دلیل روزهای تعطیلِ پایان هفته در بازارهای جهانی، زور افزایشی‌های بازار بر روند نزولی قیمت‌ها چربیده است.

روز گذشته کشتی‌آرای، کارشناس طلا و جواهر به ثبات روند معاملات در بازار فلز زرد اشاره کرد. وی دیروز گفت:«از فردا (۲۱ اسفند) داد و ستدها مقداری روشن‌تر و باثبات‌تر خواهد شد و از هیجانات کاذب روزهای قبل خبری نیست.»

در حالی که فعالان اقتصادی و سیاسی سایه ‌دیپلماسی و بهبود روابط ایران با آژانس و عربستان را بر روی بازار ارز و سکه موثر می‌دانستند قیمت در بازار فلز زرد صعودی شد. به نظر می‌رسد این افزایش قیمت نشان از توان افزایشی‌های بازار طلا و سکه دارد.

با رشد سکه، قیمت‌ها به کانال‌های قبل برگشت

امروز ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی تا میانه روز بیش از یک‌ میلیون تومان افزایش داشت. اما در لحظه نگارش این گزارش افزایش قیمت سکه ۹۹۴ هزار تومان شد و همچنان نوسان دارد. سکه امامی با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان در بازار معامله شد.

سکه بهار آزادی نیز افزایش ۵۰۰ هزار تومانی داشت. هر چند این افزایش تا ۷۰۰ هزار تومان نیز بالا رفت. در حال حاضر سکه بهار با قیمت ۲۲ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان معامله می‌شود.

افزایش ۶۰۰ هزار تومانی نیم سکه این قطعه را به کانال ۱۵ میلیون تومانی برگرداند. در لحظه نگارش این گزارش نیم سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد و افزایش ۴۰۰ هزار تومانی داشت.

قیمت سکه گرمی به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و ۷۰۰ هزار تومان افزایش داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2