رتبه بندی شرکت های PSP از منظر انواع ابزارهای پذیرش در بهمن ماه

سپ در ابزار پذیرش اینترنتی گوی سبقت را از به پرداخت ربود

مجموع ابزارهای پذیرشی که طی بهمن ماه در شبکه شاپرک مورد استفاده قرار گرفت به بیش از 10 میلیون و 505 هزار عدد رسید که این تعداد در مقایسه با دی ماه حدود 2 درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کارتخوان فروشگاهی بخش عمده ای از کل ابزارهای پذیرش را در برگرفته است. در بهمن ماه این مقدار معادل بیش از 9 میلیون و 611 هزار برابر با 91،48 درصد از تعداد کل ابزارها بود. سهم بازار کارتخوان فروشگاهی بهمن ماه نسبت به دی با 0.01 درصد رشد همراه شده است.

دومین سهم از بازار با 7،34 درصد به ابزار پذیرش اینترنتی اختصاص یافته که همانطور که از ارقام استنباط می شود فاصله سهم کارتخوان فروشگاهی از کل ابزارها با سهم ابزار اینترنتی بسیار زیاد است.

تعداد ابزار فعال سیستمی اینترنتی که در بهمن ماه مورد استفاده قرار گرفت بیش از 771 هزار عدد بود که این تعداد در قیاس با دی ماه 0.07 درصد افت کرده است. حال آکه سهم این ابزار در دی نسبت به آذر 14,35 درصد افزایش یافته بود.

در بین ابزارهای پذیرش کمترین سهم از بازار 1،18 درصد است که به ابزار پذیرش موبایلی تعلق دارد. تعداد کل ابزار پذیرش موبایلی بهمن ماه بیش از 123 هزار عدد بود که نسبت به دی ماه 0.03 درصد کاهش را نشان می دهد(نمودار1).

 

سپ در ابزار پذیرش اینترنتی گوی سبقت را از به پرداخت ربود

آخرین اطلاعات انتشار یافته از بانک مرکزی نشان می دهد که شرکت به پرداخت ملت مانند ماه گذشته در ابزارهای پذیرش موبایلی و کارتخوان فروشگاهی بیشترین سهم بازار را کسب کرده اما از لحاظ ابزار پذیرش اینترنتی به دلیل از دست دادن بیش از 5 درصد از سهم خود از مبلغ تراکنش های این ابزار، در بهمن ماه جای خود را به سپ داده است.

سپ که در دی ماه با 25،39 درصد پس از به پرداخت ملت رتبه دوم بیشترین سهم مبلغی از ابزار پذیرش اینترنتی را به دست آورده بود، در بهمن ماه با افزایش 0.36 درصدی سهم خود از این بازار و رساندن آن به 25،75 درصد توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. سهم به پرداخت ملت از ارزش تراکنش های این ابزار به 25،11 درصد کاهش یافت و پس از سپ در جایگاه دوم نشست.

سهم شرکت به پرداخت ملت از مجموع مبالغ تراکنش های کارتخوان فروشگاهی در بهمن ماه 18،29 درصد شده که به رغم افت 0.16 درصدی آن نسبت به دی ماه همچنان در رتبه نخست قرار دارد.

سپ نیز با در اختیار داشتن سهم 15,78 درصدی از مبلغ تراکنش های فروشگاهی در بهمن ماه در رتبه دوم جای گرفته اما اختلاف سهم آن با به پرداخت حدود 3 درصد است. با این وجود نکته قابل توجه رشد 32 صدم درصدی سهم سپ از مبلغ تراکنش های کارتخوان فروشگاهی در بهمن ماه است. همچنین شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در دی ماه موفق شد با سهم 13,41 درصدی از مبلغ کل تراکنش های کارتخوان فروشگاهی به جایگاه سوم دست یابد.

در این بخش شرکت های الکترونیک کارت دماوند با 0.35 درصد، فراپردازان آروند امید با 1,43 درصد و فن آوا کارت با 3,24 درصد از کمترین سهم برخوردار هستند.

از لحاظ مبلغ تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی نیز شرکت به پرداخت ملت با 50،57 درصد بیش از نیمی از سهم کل این حوزه را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که سهم شرکت از این بازار نسبت به دی ماه 0،44 درصد افت کرده است. جایگاه دوم به شرکت سپ با سهم 23،13 درصدی و رتبه سوم با  16،64 درصد به شرکت تجارت الکترونیک پارسیان اختصاص یافته است.

در خصوص مبلغ تراکنش های ابراز پذیرش اینترنتی اما سپ با 25،75 درصد در رتبه نخست، به پرداخت ملت با 25،11 درصد در مقام دوم و پرداخت الکترونیک سپهر با 14،51 درصد در جایگاه سوم قرار گرفته اند.

نکته با اهمیت اینکه سپ در زمینه هر سه ابزار پذیرش در بهمن ماه سهم مبلغی خود را نسبت به دی ماه افزایش داده است(نمودار2).

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  6