رونمایی از ایران‌‏چک ۲۰۰ هزار تومانی در شب عید

ایران‌‏چک‌‏های ۲۰۰هزار تومانی چاپ شده و به احتمال بسیار زیاد تا عید امسال به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، توزیع ایران‌‏چک‌‏های ۲۰۰ هزار تومانی که بنا بود به همراه ۱۰۰ هزار تومانی به بازار عرضه شود، به دلیل اشباع بازار از ایران‌‏چک‌‏های ۱۰۰ و ۵۰ هزار تومانی به زمان دیگری موکول شد تا در آستانه نوروز و در جهت تنظیم نیاز مردم به بازار عرضه شود.

مجید صنیعی، رئیس سازمان چاپ اسکناس و ضرب مسکوک بانک مرکزی در این باره ابراز داشت: آمادگی برای چاپ ایران‌‏چک‌‏های ۲۰۰ هزار تومانی وجود دارد و بخشی از این ایران‌‏چک‌‏ها هم‌اکنون چاپ شده و آماده توزیع است.
وی افزود: دستور توزیع ایران‌‏چک‌‏ها را باید بانک مرکزی و اداره نشر اسکناس و مسکوک صادر کند که هنوز دستوری برای توزیع صادر نشده است.

رئیس سازمان چاپ اسکناس و ضرب مسکوک بانک مرکزی از اعلام میزان ایران‌چک‌‏های ۲۰۰ هزار تومانی آماده توزیع امتناع کرد و گفت: به میزان نیاز جامعه ایران‌‏چک‌‏های ۲۰۰هزار تومانی منتشر شده است، اما هنوز توزیع نشده و در آینده با توجه به سیاست‌‏های بانک مرکزی توزیع خواهد شد.

وی در خصوص ویژگی‌‏های ایران‌‏چک‌‏های ۲۰۰هزار تومانی، گفت: روی ایران‌‏چک‌‏های ۲۰۰ هزار تومانی طرح سد کارون ۳ چاپ شده است و رنگ اصلی این ایران چک سبز است.

رئیس سازمان چاپ اسکناس و ضرب مسکوک بانک مرکزی در خصوص اسکناس‌‏های ۱۰هزار تومانی نیز ابراز داشت: طرح این اسکناس آماده است، اما از آنجایی که مردم به ایران‌‏چک‌‏های ۱۰۰ و ۵۰ هزار تومانی اقبال زیادی نشان دادند، بنابراین در حال حاضر سیاست چاپ این اسکناس‌‏ها مطرح نیست.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄  9  =