پست بانک در صدر بیشترین مبلغ تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ

آمارهای منتشر شده توسط بانک مرکزی نشان می دهد که در کل، بانکهای صادرکننده در دی ماه 1401 به ازاء هر صد هزار ریال تراکنش پرداخت قبض و خرید شارژ، مبلغ 200 ریال کارمزد پرداخت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،این اطلاعات حاکی از آن است که در دی ماه سال جاری بانکهای پست بانک با 409 ریال، کشاورزی با 305 ریال و توسعه تعاون با 275 ریال بیشترین مبلغ کارمزد را به ازاء هر صد هزار ریال تراکنش پرداخت قبض و خرید شارژ پرداخت کردند. کمترین کارمزد هم به ترتیب به بانکهای شهر با 63 ریال، مشترک ایران-ونزوئلا با 76 ریال و کارآفرین با 79 ریال تعلق داشت.

با در نظر گرفتن این موضوع که عامل موثر در پرداخت کارمزد تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ، تنها تعداد تراکنش هاست، می توان نتیجه گرفت که بانکهایی که از نسبت کمتری در کارمزد به ازاء هر صد هزار ریال تراکنش برخوردار هستند، به طور متوسط مبلغ بالاتری را به ازاء هر تراکنش نسبت به سایر بانکها تجربه کردند.

خاطرنشان می شود بر اساس ابلاغیه های بانک مرکزی مبنی بر تعیین کارمزدهای ارائه خدمات پرداخت کارت، تنها کارمزدی که توسط بانکهای صادرکننده به تراکنش های کارتی تعلق می گیرد، مربوط به تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =