احتمال پرداخت وام در کدام استان بیشتر است؟

نسبت تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در 5 استان در پایان دی ماه امسال به بیش از 100 درصد رسیده است؛ بنابراین به باور برخی می‌توان گفت احتمال پرداخت وام در این استان‌ها بالاتر از سایر مناطق کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران، بانک‌های 5 استان کشور بیش از میزان سپرده‌گذاری‌ها، اقدام به پرداخت وام کردند.

گزارش‌های بانکی منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد مانده سپرده‌‌های بانکی در دی ماه امسال با رشد 32.3 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به 6788 هزار میلیارد تومان رسیده است.

همچنین میزان تسهیلات پرداخت شده طی دوره مورد اشاره با رشد 31.9 درصدی به رقم 6094 هزار میلیارد تومان رسیده است.

طی دوره یکساله منتهی به دی ماه سال 1401، حدود 1661 هزار میلیارد تومان به سپرده‌های بانکی افزوده شد و از سوی دیگر بانک‌های کشور طی همین دوره میزان وام‌های پرداختی خود را 1252 هزار میلیارد تومان افزایش دادند.

بر اساس این گزارش بانک‌ها 82.9 درصد از سپرده‌های بانکی را در قالب وام پرداخت کرده‌اند که نسبت به دی ماه سال گذشته  0.6 درصد افزایش یافته است. بررسی نسبت تسهیلات به سپرده (پس از کسر سپرده قانونی) به تفکیک استان‌های کشور نشان می‌دهد برخی استان‌های‌های کشور فراتر از سپرده‌های در اختیار، وام بانکی پرداخت کرده‌اند.

نسبت تسهیلات به سپرده در 5 استان خراسان شمالی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال‌و‌بختیاری و خراسان جنوبی در پایان دی ماه امسال به بیش از 100 درصد رسیده؛ بنابراین می‌توان گفت احتمال پرداخت وام در این استان‌ها بالا است.

از سوی دیگر این نسبت در 3 استان بوشهر، فارس و البرز کمتر از 60 درصد بوده که نشان می‌دهد احتمال پرداخت وام در این استان‌ها نسبت به دیگر استان‌ها کمتر است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  1  =