امروز آخرین فرصت ثبت‌نام در آزمون استخدامی جذب معلم

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز آخرین فرصت ثبت‌نام در آزمون استخدامی جذب معلم است، گفت: در دروس عمومی این آزمون منابعی همچون خدمات متقابل ایران و اسلام، همرزمان حسینی و طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم معرفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، صادق ستاری فرد امروز درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: سال آینده 84 هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته خواهند شد و سونامی بازنشستگی در آموزش و پرورش آغاز شده است که منجر به کمبود معلم شده است همچنین اکنون 38 هزار نفر از معلمان حاضر در کلاس درس افراد بازنشسته هستند.

وی افزود: از آغاز ثبت‌نام در تاریخ 10 اسفند تا به امروز 263 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و این آزمون فقط برای جذب معلم در دوره ابتدایی است.

خدمات متقابل ایران و اسلام و همرزمان حسینی در دروس عمومی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در منابع پیشنهادی برای آزمون استخدامی، راهنمای معلم دوره ابتدایی برای دروس تخصصی یا در دروس عمومی به منابعی همچون خدمات متقابل ایران و اسلام، همرزمان حسینی و طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم معرفی شده است و منابع را به صورت‌ شفاف اعلام کردیم تا داوطلب سردرگم نشود همچنین منابعی را معرفی کردیم که برای حرفه معلمی به کمک فرد می‌آید.

شرایط ورود تسهیل و موفقیت دشوار شد

ستاری فرد ادامه داد: شرایط ورود را تسهیل کردیم اما شرایط موفقیت دشوار شده است و افراد پس از قبولی در آزمون استخدامی و طی دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان باید در آزمون پایانی یا اصلح نیز پذیرفته شوند که در صورت عدم قبولی پذیرش او منتفی است.

وی مطرح کرد: 70 درصد داوطلبان در آزمون‌های گذشته از دانشگاه‌های غیر تراز بودند و اکنون رشته‌ها را توسعه دادیم و در سه دسته علوم اسلامی، علوم انسانی و علوم پایه تقسیم دادیم و افراد با مدرک کارشناسی، ارشد و دکترا، طلاب حوزه‌های علمیه و معلمان غیر رسمی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

ستاری فرد با اشاره به اینکه امروز آخرین فرصت ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش است البته با سازمان سنجش صحبت کردیم که اگر مقدور است، فرصت ثبت نام تمدید شود، گفت: آزمون در تاریخ 8 اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود و اواخر اردیبهشت نتایج اولیه اعلام خواهد شد همچنین آزمون کتبی 400 امتیاز و ارزیابی تکمیلی 600 امتیاز دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مصاحبه از اوایل خرداد تا نیمه تیر ماه انجام می‌شود و بعد از اعلام نتایج نهایی دوره آموزشی مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان آغاز خواهد شد.

ستاری فرد گفت: افراد پذیرفته شده در صورت قبولی به مدت دو تا 5 سال به صورت پیمانی استخدام می‌شوند و با اجرای رتبه‌بندی امیدواریم حقوق افراد افزایش یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄    =  3