سهام عدالت و حساب یارانه مورد پذیرش ضمانت پرداخت وام بانکی شد

متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری می توانند از حساب یارانه یا سهام عدالت به عنوان تضمین پرداخت وام نزد بانک های بورسی و دولتی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مجلس در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1402 با بند ب تبصره 16 ماده واحده این لایحه موافقت کرد.

براساس این گزارش، بانک مرکزی مکلف است با استفاده از سامانه های اطلاعاتی و دریافت اطلاعات از بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی میزان و تعداد تسهیلات پرداختی و افراد در صف دریافت آن را به صورت فصلی و به تفکیک هر یک از اجزای بند الف این تبصره بر تارنما برای عموم منتشر کرده و گزارش را به کمیسیون‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مجلس ارسال کند.

ردیف 1 – مسئولیت حسن اجرای این بند برعهده بانک مرکزی، بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی، کلیه مدیران و کارکنان ذیربط می باشد. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره شامل تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون، تخلف محسوب شده و در مراجع ذیصلاح قابل پی گیری است.

ردیف 2 – پس از اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات موضوع بند الف این تبصره و در صورت عدم تکافوی اعتبار آن‌ها به منظور تأمین رکن ضامن، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظف هستند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان طبقه اول درجه یک آن‌ها یا سایر دارایی های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

ردیف 3 –  تسهیلات موضوع این تبصره از حکم موضوع ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  −  42  =