بی اعتنایی قیمت طلا به سفر گروسی؛ بازار طلا برخلاف سکه صعودی شد

به گزارش دیلی اکسچنج؛ در سیزدهمین روز از اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه در کانال ۲۹ میلیون تومانی قرار دارد؛ از سوی دیگر قیمت طلای ۱۸ عیار هم روندی رو به بالا دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک البته طلا بر خلاف اینکه مدتی پیش تا کانال سه میلیون تومانی نیز رشد کرده بود حالا در حال نوسان در کانال دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی است.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۳ اسفند در مسیری صعودی قرار گرفته‌اند؛ قیمت طلا ( ۱۸ عیار) در حالی که با قیمت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بازگشایی شده است، اکنون کمی رشد داشته و به دو میلیون و ۵۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

قیمت سکه گرمی در جایگاه کم‌نوسان‌ترین نوع سکه اکنون ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد و حباب آن نیز سه میلیون و ۴۰۵ هزار تومان ثبت شده است.

در هفته گذشته چند خبر بازار دلار و در نتیجه طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داد. آزادی شهروند اسپانیایی در ایران، شایعه حضور عباس عراقچی در کنار امیرعبداللهیان و سفر پادشاه عمان به ایران را از این موارد می‌توان دانست.

این موارد باعث شد قیمت دلار که وارد که کانال جدید شده بود در حالت اصلاحی قرار بگیرد و چند پله کاهش را تجربه کند. قیمت سکه نیز که تا کانال ۳۷ میلیون تومانی پیش رفته بود، حالا در کانال ۲۹ میلیون تومان نوسان دارد.

حالا به نظر می‌آید بازار در انتظار نتیجه دیدار گروسی، رئیس آژانس انرژی اتمی با رئیسی است. هر چند طبق گفته کارشناسان دیگر خبردرمانی چندان روی بازار تاثیری ندارد و باید به دنبال خبری موثق بود که رنگ و بویی از توافقی واقعی داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  3  =