همه چیز درباره چت جی پی تی

به زبان ساده، ChatGPT یک چت بات یا ربات هوش مصنوعی است که از طریق گفتگوی متنی، با شما ارتباط برقرار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ChatGPT یک ربات چت پیشرفته است که این پتانسیل را دارد که زندگی مردم را آسان‌تر کرده و به کارهای خسته‌کننده روزمره مانند نوشتن ایمیل یا نیاز به پیمایش در وب برای یافتن پاسخ کمک کند. با این‌حال، جزئیات فنی خاصی وجود دارد که باید قبل از استفاده گسترده برای جلوگیری از پیامدهای منفی، مانند انتشار اطلاعات نادرست، مشخص شود. به‌طورکلی، مدل‌های هوش مصنوعی و ML برای رسیدن به سطح عملکرد ایده‌آل به آموزش و تنظیم دقیق زیادی متکی هستند.

چت جی پی تی چیست؟

به زبان ساده، ChatGPT یک چت بات یا ربات هوش مصنوعی است که از طریق گفتگوی متنی، با شما ارتباط برقرار می‌کند. این ابزار هوش مصنوعی با استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند کلمات مناسب را حدس زده و جمله‌هایی منطقی و درست خلق کند که شما را به جواب مورد نظرتان می‌رسانند. موارد استفاده از این ربات بسیار گسترده بوده و قابلیت‌هایی مثل نوشتن و خطایابی کد، نگارش نامه و مقاله، خلاصه‌سازی کتاب، فراهم کردن اطلاعات در زمینه‌های مختلف و بسیاری از کاربردهای دیگر را شامل می‌شود.

ChatGPT رایگان

استفاده از ChatGPT در حال حاضر رایگان است؛ زیرا هنوز در مرحله تحقیق است. به دلیل هیاهویی که قابلیت‌های پیشرفته آن ایجاد کرده است، افراد زیادی برای استفاده از آن هجوم آورده‌اند.

وب‌سایت با استفاده از یک سرور کار می‌کند و زمانی که افراد زیادی وارد سرور می‌شوند، اطلاعاتی بیش از حد بارگذاری می‌شود و نمی‌تواند درخواست شما را پردازش کند. این بدان معنا نیست که شما هرگز نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. این فقط به این معنی است که شما باید سعی کنید در زمان دیگری از سایت بازدید داشته باشید که افراد کمتری سعی در دسترسی به آن دارند. همچنین می‌توانید صفحه را باز نگه دارید و فقط به‌صورت دوره‌ای آن را به‌روز کنید.

ثبت نام در چت جی پی تی از داخل ایران

اگر برای استفاده از چت جی پی تی در ایران تلاش کرده باشید، احتمالا در همان مرحله ابتدیی تایید ایمیل با خطا و مشکل مواجه شده‌اید. البته ثبت نام در سایت این ابزار در حالت عادی کار سختی نیست. تنها باید ایمیل خود را تایید کرده و کد ارسال شده به شماره خود را وارد کنید. با این حال به خاطر نیاز به این فرایند از داخل ایران، مراحل بیشتری را لازم دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

1. ورود به سایت چت جی پی تی

این ابزار توسط گروه OpenAI توسعه پیدا کرده است و می‌توانید از طریق سایت این گروه (+) به آن دسترسی داشته باشید. البته از یاد نبرید که بهتر است ابزار تغییر آی‌پی خود را روشن کنید. این احتمال وجود دارد که سایت بدون چنین ابزاری نیز باز شود اما سرعت کمتری خواهد داشت و برخی کارها را به درستی انجام نخواهد داد.

پس ابتدا آی‌پی خود را تغییر داده و بعد عبارت OpenAI را در مرورگر خود سرچ کنید. اولین سایت در لیست نتایج، سایت رسمی OpenAI خواهد بود. روی آن کلیک کنید، سپس در صفحه جدید آنقدر پایین بروید تا به بخش انتهایی سایت برسید. در این بخش و در گروه Featured، روی لینک ChatGPT بزنید تا به سایت این ابزار منتقل شوید.

گزینه ChatGPT در سایت OpenAI

به‌جای آن می‌توانید در صفحه نتایج سرچ، مستقیما روی لینک ChatGPT نیز کلیک کنید.

سایت چت جی پی تی

2. ثبت نام در چت جی پی تی و تایید ایمیل

در سایت چت جی پی تی، توضیحاتی درباره این ابزار ارائه شده که برای کسب اطلاعات بیشتر مفید هستند. در ابتدای صفحه، روی دکمه Try ChatGPT بزنید.

استفاده از چت جی پی تی در ایران

بالافاصله به صفحه جدیدی منتقل خواهید شد که از شما می‌پرسد قصد انجام چه‌ کاری را دارید. برای شروع فرایند ثبت نام، روی دکمه Log In کلیک کنید.

ثبت نام چت جی پی تی در ایران

این مرحله ممکن است کمی طول بکشد. چت جی پی تی به بررسی مرورگر مشغول شده و از شما می‌خواهد اثبات کنید که ربات نیستید. سپس به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که حاوی دو کادر خالی برای ورود نشانی ایمیل و رمز عبور است. آدرس ایمیل خود را همراه با یک رمز عبور مطمئن و قدرتمند وارد کنید و دکمه Continue را بزنید. توجه داشته باشید که حتما در این مرحله یک ابزار تغییر آی‌پی قدرتمند و معتبر فعال باشد.

وارد کردن ایمیل و رمز عبور

پس از ورود اطلاعات مربوطه، ChatGPT از شما می‌خواهد که ایمیل خود را تایید کنید. پس با یک ابزار تغییر آی‌پی فعال وارد صفحه ایمیل خود شوید، پیام ChatGPT را باز کرده و روی دکمه Verify Email Address بزنید. دقت کنید که ممکن است در این مرحله با خطایی روبه‌رو شوید و عملیات تایید به درستی انجام نشود. برای جلوگیری از بروز مشکل، می‌توانید چند ابزار تغییر آی‌پی مختلف را امتحان کرده یا دستگاه خود را تغییر دهید. در برخی مواقع ممکن است وجود یک افزونه یا برنامه‌ای خاص نیز منجر به بروز این مشکل شده باشد. در این شرایط می‌توانید افزونه‌های مرورگر خود را یکی‌یکی حذف و مجددا فرایند تایید را امتحان کنید.

تایید ایمیل چت جی پی تی

3. ورود شماره برای استفاده از چت جی پی تی در ایران

پس از تایید موفقیت‌آمیز ایمیل، وارد صفحه‌ای خواهید شد که از شما نام و نام‌ خانوادگی می‌خواهد. این قسمت را با اطلاعات مناسب تکمیل کنید. در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود که شماره‌ای وارد کرده و سپس کدی که به آن شماره ارسال شده است را نیز ارائه دهید.

آموزش هوش مصنوعی – مقدماتی
فیلم آموزش هوش مصنوعی – مقدماتی
دیدن فیلم آموزشی

مشکل اینجاست که نمی‌توانید این مرحله را با شماره‌های ایران پشت سر بگذارید و بیشتر شماره‌های مجازی نیز توسط این ابزار شناسایی می‌شوند. اما خوشبختانه کماکان راه‌ حلی برای رفع این مشکل وجود دارد. شما می‌توانید یک شماره مخصوص برای سرویس‌های OpenAI بخرید که کارتان را راه می‌اندازد و امکان استفاده از چت جی پی در ایران را به راحتی فراهم می‌کند.

دریافت شماره مجازی

برای انجام این کار، وارد سایت NumberLand (+) شوید. در گوشه بالا سمت چپ سایت، روی گزینه ثبت‌نام بزنید، اطلاعات را وارد کنید و یک حساب کاربری برای خود بسازید.

پس از ورود به اکانت، در سمت راست صفحه این سایت، لیستی از ابزارهای مختلف خواهید دید. روی گزینه OpenAI کلیک کنید. به این ترتیب، فهرستی از شماره‌های مجازی کشورهای مختلف نشان داده می‌شود که برای استفاده در ابزار ChatGPT نیز مناسب هستند.

یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. فرایند خرید نیز بسیار ساده است.

شماره مجازی برای ثبت نام در چت جی پی تی

با کلیک روی گزینه «دریافت شماره» در جلوی نام کشور مورد نظر، کادر جدیدی برای خرید باز می‌شود. دکمه «پرداخت آنلاین» را بزنید تا به صفحه خرید اینترنتی منتقل شوید. اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و گزینه خرید را بزنید.

پس از اتمام فرایند، به سایت نامبرلند باز خواهید گشت و شماره جدید در صفحه کاربری‌تان قابل مشاهده خواهد بود. روی آن کلیک کنید تا کپی شود، دوباره به صفحه ChatGPT برگردید، کشور مورد نظر را از لیست کشورها انتخاب کرده و شماره را در کادر مربوطه paste کنید. در نهایت دکمه Send Code را بزنید تا کد برایتان ارسال شود.

تایید شماره برای ثبت نام chatgpt

4. وارد کردن کد تایید شماره و ورود به حساب

در مرحله بعد باید مجددا به سایت نامبرلند بروید. کد ارسالی از چت جی پی در صفحه حساب کاربری شما نشان داده خواهد شد. البته ممکن است این فرایند کمی زمان‌بر باشد. پس از دریافت کد، آن را کپی و در کادر مربوطه در سایت ChatGPT منتقل کنید.

دریافت کد تایید

وقتی تمام این کارها انجام شد، به طور پیش‌فرض به حساب خود وارد خواهید شد. برای ورود در مواقع بعدی نیز تنها کافی است در صفحه ابتدایی چت جی پی تی، گزینه Sign up را بزنید و ایمیل و رمز خود را وارد کنید.

ورود به حساب چت جی پی تی

حالا که با موفقیت وارد حساب خود شدید، می‌توانید هر سوالی از این ربات بپرسید و هر نوع اطلاعاتی را درخواست کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. سیما نوری می گوید

    ممنون از مقالتون
    من برای خرید شماره مجازی chatgpt از worldnumber استفاده کردم.

ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4