روند قیمت بیت کوین در آخر هفته بازار ارز دیجیتال

بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، نتوانست سطح 24 هزار را حفظ کند و با کاهش قیمت در اوایل روز جمعه به پایین این سطح سقوط کرد. گفتنی است، روند نزولی بازار می‌تواند به دلیل افزایش نااطمینان درباره سیاست پولی ایالات متحده باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، روز جمعه، سرمایه گذاران بازار رمز ارز انتظار اطلاعات بیشتری را در مورد سیاست پولی ایالات متحده از داده‌های تورمی داشتند. در ادامه، با وجود نظرات متفاوت در میان اعضای فدرال رزرو، انتظار می‌رود که نوسانات بازار در هفته‌های آینده همچنان بالا بماند.

علاوه بر این، تقویت کلی دلار آمریکا به عنوان یکی دیگر از دلایل مهم در کاهش بازار بیت کوین دیده می‌شود. دلار آمریکا برای چهارمین هفته متوالی روند خود را حفظ کرد و سرمایه‌گذاران پیش بینی می‌کنند که نرخ بهره در ایالات متحده برای مدت طولانی در سطح بالا باقی بماند.

 

 

روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی بیت کوین 23 هزار و 750 دلار است و حجم معاملات 24 ساعته آن در 28.6 میلیارد دلار قرار دارد. بیت کوین در 24 ساعت گذشته نزدیک به 2 درصد کاهش داشته است. از منظر تکنیکال، انتظار می‌رود بیت کوین در سطح 23600 دلار حمایت شود و اگر به زیر این سطح برسد، ممکن است تا سطح 23 هزار و 375 دلار روند نزولی را طی کند.

در سمت صعودی روند قیمت، شکست بیت کوین به بالای سطح 24 هزار و 100 دلار می‌تواند قیمت را به سطح 24 هزار و 500 و سپس 25 هزار و 200 دلار برساند.

با این حال، شاخص‌های RSI و MACD هنوز در منطقه فروش قرار دارند، بنابراین نگاه دقیق به محدوده 23 هزار و 600 تا 23 هزار و 350 دلار بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

استانداردهای جدید نظارتی برای مبادلات رمز ارزی در هنگ کنگ

در تاریخ 20 فوریه، کمیسیون بورس اوراق بهادار و آتی (SFC) هنگ‌کنگ طرحی را در مورد استانداردهای نظارتی پیشنهادی خود برای پلتفرم‌های تجاری دیجیتال راه اندازی کرد. در این طرح آمده است که صرافی‌های ارز دیجیتال فعال در هنگ کنگ باید تا پایان ماه ژوئن مجوز خود را دریافت کنند.

SFC همچنین به دنبال اطلاعاتی در مورد توانایی اپراتورهای پلتفرم دارای مجوز برای ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران خرد و چگونگی اطمینان از پذیرش رمز و درج در روابط تجاری آن‌ها است.

اگرچه هنگ کنگ در حال حاضر تجارت ارزهای دیجیتال را به نوعی ممنوع می‌کند، اما این حرکت واکنش‌های مثبتی را هم از سوی مصرف‌کنندگان و هم از مدیران کسب‌وکار دریافت کرده است و اعتماد معامله‌گران به بیت‌کوین را افزایش می‌دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =