سیگنال های دلار به بورس /پیش بینی بازار سهام امروز ۶ اسفند

حتی اگر بورس هم قصد اصلاح داشته باشد، بالا رفتن نرخ دلار اجازه نمی دهد قیمت ها در بازار سهام خیلی افت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اقتصادنیوز ، هر بار که اختلاف نظر تحلیلگران درخصوص بالا یا پایین رفتن بازار شدت می گیرد، قیمت دلار تکلیف را یکسره می کند و به بورس سیگنال صعودی می دهد.

سیگنال های دلاری به بازار سهام

 

پس از رشدی که از آبان ماه در بورس آغاز شده بود، این انتظار وجود داشت که بازار چند ماه وارد فاز اصلاحی شود. اما پس از گذشت یک ماه از اصلاح بورس، دوباره دلار روند صعودی جدیدی را از سر گرفت که این موضوع تعداد افرادی که معتقدند بورس باید اصلاح کند را به حداقل رساند.

البته در سال های گذشته، دفعاتی بوده که بورس و دلار خلاف جهت هم حرکت کرده اند اما این بار به این دلیل که بورس یک روند نزولی عمیق را پشت سر گذاشته و قیمت ها بسیار افت کرده اند، احتمال کمتری وجود دارد که بورس خلاف جهت دلار حرکت کند.

فعلا در شرایطی هستیم که سود شرکت ها ناشی از رشد نرخ دلار افزایشی شده اند و از طرفی نسبت قیمت به سود در اکثر نمادها جذاب شده است.

نشانه های مثبت بورس

 

با این حساب این بار نمی توان انتظار داشت که بورس خلاف جهت دلار حرکت کند و احتمال اول این است که بورس هم با محرک دلار، به سمت بالا حرکت کند.

اتفاقا در بازار روز چهارشنبه سیگنال هایی در این جهت مشاهده شد که می توان انتظار داشت بازار سهام امروز مثبت بازگشایی شود. حرکت پایین به بالای شاخص ها در نیم ساعت پایانی معاملات روز چهارشنبه، یکی از علل امیدواری برای مثبت شدن بازار در روز جاری است.

از طرفی مثبت ماندن شاخص قدرت خریداران حقیقی نشان می دهد همچنان خریداران حقیقی قدرت برتر بازار هستند و می توان برای جهت گرفتن بازار، روی آن ها حساب کرد.

دو اتفاق منفی در بازار روز چهارشنبه

دلار

البته روز چهارشنبه دو اتفاق منفی رخ داد که اولی، کاهش ارزش معاملات خرد و دومی، خروج پول حقیقی ها از بازار بود. درمورد کاهش ارزش معاملات خرد می توان گفت که فعلا نباید نگران آن بود چراکه در روز چهارشنبه هفته گذشته، ارزش معاملات خرد بیش از دو برابر ارزش معاملات چهارشنبه هفته قبل از آن بوده است.

با این حساب گرچه ارزش معاملات خرد نسبت به سه شنبه کاهش یافت، اما همچنان ارزش معاملات خرد امیدوارکننده است. خروج پول حقیقی ها از بازار اما نشان می دهد همچنان عده ای از فعالان حقیقی بازار ترس از گرفتار شدن در یک روند نزولی را دارند و به همین دلیل با مشاهده کوچک ترین سیگنال های منفی، سریعا فروشنده می شوند.

با توجه به این شرایط و البته با در نظر گرفتن شیب رو به بالای شاخص در نیم ساعت پایانی معاملات روز چهارشنبه، می توان برای امروز انتظار رشد شاخص ها را داشت، به خصوص که طی این مدت قیمت دلار هم نه تنها کاهشی نشده، بلکه مقداری رشد کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  ⁄  28  =