خبر مهم درباره کاهش اقساط وام مسکن + جزئیات

وزیر راه‌وشهرسازی از پیش‌بینی تمهیدات لازم در حوزه نظام بانکی برای کاهش اقساط طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: این موضوع در شورای پول و اعتبار بررسی و تصمیمات مورد نیاز اتخاذ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل مهرداد بذرپاش در آیین آغاز بهره‌برداری از ۱۸۰ واحد اقدام ملی مسکن اردبیل اظهار کرد: تمهیدات لازم در حوزه نظام بانکی برای کاهش اقساط طرح نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شده که با نظر مساعد رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور، این موضوع در شورای پول و اعتبار بررسی و تصمیمات مورد نیاز اتخاذ می‌شود.

وی افزود: زمین‌های مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور پیش‌بینی شده است و با توجه به تصمیمات اتخاذشده در حوزه زمین و پرداخت اقساط، این طرح‌ در سال ۱۴۰۲ پیشرفت بسیار چشمگیری به نسبت سال جاری خواهد داشت و با انبوه‌سازان سراسر کشور نشست مهمی برای همکاری گسترده برگزار شد.

وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن در بخش‌های تأمین زمین و اعطای وام به متقاضیان و ساخت آپارتمان و تحویل به متقاضیان است و با توجه به افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف ساختمانی، در تلاش هستیم با حداقل‌ترین قیمت، هموطنان عزیزمان خانه‌دار شوند.

بذرپاش گفت: در شهرهای جدید برای تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن، برخی مشکلاتی وجود دارد و برای تسریع روند این طرح و رفع مشکلات مذکور، به بافت‌های فرسوده توجه ویژه داریم که ناپایداری مسکن‌های شهری کاهش یافته و روند خانه‌دار شدن مردم عزیز سرعت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: به همه استان‌ها دستور تسریع حداکثری در نوسازی بناهای فرسوده صادر شده است و در سال ۱۴۰۲ یک جهش بسیار قابل توجهی در صدور پروانه نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور رخ خواهد داد.

وزیر راه‌وشهرسازی بیان کرد: امروز پروژه ۱۸۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن اردبیل با پیمانکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسید و تحویل متقاضیان شد.

بذرپاش اظهار کرد: همچنین پروژه ۴۶۰ واحد مسکونی در اندیشه ۳ پیشرفت ۵۰درصدی دارد و زمین ۱۰۰۰ هکتاری نیز برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر اردبیل پیش‌بینی شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  8