رشد بورس در سایه سامانه جدید بانک مرکزی

بورس تهران در آخرین روز کاری هفته نتوانست روند صعودی پرقدرت روزهای گذشته را ادامه دهد و شاهد افت نسبی در نماگرهای اصلی بازار سهام بودیم. شاخص کل با افت ۲۸۱۶ واحدی (معادل ۰.۱۷ درصد) عدد یک میلیون و ۶۵۶ هزار واحدی را ثبت کرد. شاخص کل هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است، شرایط سختتری داشت و با افت ۰.۷۶ درصدی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بورس تهران در آخرین روز کاری هفته نتوانست روند صعودی پرقدرت روزهای گذشته را ادامه دهد و شاهد افت نسبی در نماگرهای اصلی بازار سهام بودیم. شاخص کل با افت ۲۸۱۶ واحدی (معادل ۰.۱۷ درصد) عدد یک میلیون و ۶۵۶ هزار واحدی را ثبت کرد. شاخص کل هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است، شرایط سختتری داشت و با افت ۰.۷۶ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد سهام روز چهارشنبه را در کانال ۷ هزار میلیارد تومانی به پایان رساند و در نهایت عدد ۷۶۷۵ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی و در بین نمادها پالایش، فولاد و ذوب بیشترین ارزش معاملات را داشتند. امروز ورود پول اشخاص حقیقی به بازار سهام متوقف شد و حدود ۳۸۹ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد.

در برنامه زنگ پایان امروز میزبان آرمان علایی، دبیر سرویس بورس فردای اقتصاد بودیم و برآوردی از قیمت مسکن تهران در بهمن‌ماه ارائه شد.

در بخش دوم برنامه نیز همایون دارابی، کارشناس ارشد بازار سرمایه به بررسی شرایط جاری بورس تهران و تاثیر سامانه مبادله ارز و تحولات ارزی بر بازار سهام پرداخت و در انتها نیز یک چشم‌انداز کلی برای کلیت بازار سرمایه و صنایع مختلف ارائه شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  4