بورس، گارد صعودی گرفت /پیش بینی بازار سهام امروز ۳ اسفند

بورس تهران مجددا یک رشد بیش از 60 هزار واحد را ثبت کرد تا ثابت شود این بازار گارد صعودی گرفته و قرار است عقب ماندگی خود از سایر بازارها را جبران کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اقتصادنیوز ، روز دوشنبه که بازار سهام رشد خوبی داشت، تحلیلگران تکنیکال می گفتند که بازار باید یک رشد دیگر هم داشته باشد تا روند صعودی بورس را تایید کند. دیروز این رشد اتفاق افتاد و با ثبت دو کندل پرقدرت صعودی، عملا از دید تکنیکال روند صعودی بورس به تایید رسید.

پس از مدتی افت که این بار افت پرشتابی هم بود، بازار دوباره گارد صعودی گرفته و این بار به نظر می رسد دیگر نباید منتظر افت چند ماهه بورس بود.

با توجه به رشد قیمت دلار، محرک اصلی بازار سهام به حرکت درآمده و دیگر نمی توان انتظار داشت که بازار خیلی پایین تر از این اعداد برود.

نباید فراموش کرد که از سال 99 تا به حال، دلار همواره در حال رشد بوده و طی این مدت بورس سقوطی سنگین را تجربه کرده است. حتی اگر بخش بزرگی از سقوط بورس را نتیجه تخلیه حباب این بازار بدانیم، باز هم باید گفت که بازار سهام نسبت به سایر بازارها جا مانده و باید رشد کند تا به بازارهای موازی برسد.

افزایش عرضه ها نگران کننده نیست

دیروز وضعیت معاملات بورس نشان می داد که این بازار وارد روندی صعودی شده و سرمایه گذاران حقیقی نیز به این نتیجه رسیده اند که باید سرمایه خود را وارد بورس کنند.

گرچه دیروز در میانه زمان معاملات ناگهان عرضه ها در بازار افزایش یافت و بسیاری از صفوف خرید هم عرضه شدند، اما این عرضه ها در روند صعودی طبیعی است و جای نگرانی ندارد. ضمن اینکه نباید تصور کرد که رشد بازار باید همیشه پرشتاب و بدون وقفه باشد.

بازار همیشه نیاز به عرضه دارد تا روندی غیر منطقی به خود نگیرد. مهم این است که قدرت تقاضا، بار منفی عرضه ها را خنثی کند که دیروز همین اتفاق رخ داد.

جهش خیره کننده ارزش معاملات

مهم ترین رویداد بازار روز گذشته، رشد ارزش معاملات تا سطح 9300 میلیارد تومان بود. در شرایطی که چهارشنبه هفته گذشته ارزش معاملات خرد حتی به 3000 میلیارد تومان هم نرسیده بود، دیروز رقم 9300 میلیارد تومان برای معاملات بازار ثبت شد که عددی قابل توجه است.

سرمایه گذاران حقیقی نیز 340 میلیارد تومان پول به بازار تزریق کردند و شاخص قدرت خریداران حقیقی عدد 1.31 را نمایش می دهد که همچنان برتری قدرت خریداران در مقابل فروشندگان را یادآوری می کند.

با توجه به شرایط معاملات روز گذشته و افزایش عرضه ها، برای امروز می توان بازاری متعادل تر نسبت به روز گذشته را متصور بود. البته شاخص به احتمال زیاد مثبت خواهد بود اما دیگر خبری از رشد سنگین نیست و با افزایش عرضه ها، شیب صعودی شاخص ها هم کمتر می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

26  −    =  16