هشدار نفوذ سامانه بارشی به کشور/ برف و باران در ۲۰ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد نفوذ سامانه بارشی به کشور از بارش برف،‌ باران و وزش باد شدید طی روزهای پنجشنبه و جمعه در ۲۰ استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، مطابق پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جو پایداری حاکم است. فردا عرب سواحل دریای خزر و برخی مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش برف و باران و در برخی مناطق استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی و شمال شرق کشور بارش و در دامنه‌ها، ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده در برخی مناطق شمال شرق و یکشنبه در برخی مناطق واقع در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش پراکنده پیش بینی شده است.

طی 3 روز آینده در برخی مناطق شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز،‌ پنجشنبه در نیمه شمالی فارس،‌کرمان، جنوب یزد و شرق سیستان و بلوچستان،‌ جمعه در نیمه شمالی فارس،‌کرمان، جنوب یزد و خراسان جنوبی و شنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه در اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر و شنبه در شمال شرق کاهش 6 تا 10 درجه‌‌ای دما پیش‌بینی شده و از شنبه در اربیل و استان‌های ساحلی دریای خزر و از یکشنبه آینده در شمال شرق کشور دما افزایش می‌یابد.

همچنین از امروز تا صبح فردا دریای عمان، نیمه شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز و از بعدازظهر پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه دریای خزر مواج خواهد بود. آسمان تهران امروز کمی ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید  برای شب نیز صاف همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: بعدازظهر پنج‌شنبه 1401/12/04

زمان پایان: جمعه 1401/12/05

نوع مخاطره: بارش باران یا برف، کاهش نسبی دما، کاهش شعاع دید و وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

پنجشنبه 1401/12/04: شمال کرمان، آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان، غرب مازندران، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، جنوب یزد و شمال کرمان.

جمعه 1401/12/05: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات در استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی جاده ها، پدیده مه، کولاک، سقوط بهمن در مناطق مستعد، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه و مسیل‌ها و آب‌گرفتگی محدود معابر عمومی.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های کشاورزی، مدیریت در مصرف منابع انرژی و آمادگی ارگان‌های امدادی و راهداری برای کمک به آسیب دیدگان احتمالی.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  −  55  =