قیمت طلا و سکه امروز ۲ اسفند ۱۴۰۱ / سرگردانی در بازار فلزات گران‌بها

قیمت طلا و سکه که تا روز گذشته مسیری افزایشی داشت امروز روندی متفاوت را در پیش گرفته‌ است. در حال حاضر قیمت طلا بر ریل افزایشی قرار گرفته و در مقابل قیمت سکه با کاهش قیمت مواجه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در دومین رو از اسفندماه 1401 مسیری معکوس را در پیش گرفته‌ است. سکه بر خلاف چند روز گذشته که مسیری صعودی داشت و به آستانه 30 میلیون تومانی نیز رسیده بود اکنون به کانال‌های پایین‌تر بازگشته است.

قیمت طلا ( 18 عیار) هم تا لحظه تنظیم این گزارش به گرمی دو میلیون و 344 هزار تومان رسیده است. این فلز ارزشمند روز گذشته را با قیمت دو میلیون و 344 هزار 800 تومان به پایان رسانده بود و امروز نیز روی نرخ دو میلیون و 344 هزار و 200 تومان بازگشایی شده است.

 

سکه امامی

قیمت سکه امروز روی قیمت 29 میلیون و 607 هزار تومان بازگشایی شده و آخرین قیمت روز گذشته آن نیز 29 میلیون و 794 هزار تومان بوده است. حالا این فلز ارزشمند مسیری نزولی را در پیش گرفته است و تا قیمت 29 میلیون و 197 هزار تومان پایین آمده است. حباب سکه امامی نیز هفت میلیون و 738 هزار تومان برآورد می‌شود.

سکه بهار آزادی

سکه بهار آزادی امروز در حالی با قیمت 27 میلیون و 704 هزار تومان بازگشایی شده است که همسو با سکه امامی مسیری کاهشی را در پیش گرفته و اکنون 27 میلیون 105 هزار تومان قیمت دارد؛ آخرین نرخ روز گذشته این سکه نیز 27 میلیون و 898 هزار تومان بوده است. همچنین حباب سکه بهار آزادی اکنون پنج میلیون و 634 هزار تومان قیمت دارد.

نیم سکه

قیمت نیم سکه در حالی اکنون به قیمت 15 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است که روز گذشته تا مرز آستانه 16 میلیون تومان نیز پیش رفته بود. این سکه همچنین اکنون چهار میلیون و 738 هزار تومان حباب دارد.

ربع سکه

قیمت ربع سکه روز گذشته با 10 میلیون و 700 هزار تومان بسته و اکنون 10 میلیون و 400 هزار تومان قیمت دارد. حباب ربع سکه نیز اکنون به پنج میلیون تومان رسیده است.

سکه گرمی

قیمت سکه گرمی امروز بر روی آخرین نرخ روز گذشته ثابت مانده و اکنون پنج میلیون و 200 هزار تومان ثبت شده است. قیمت حباب سکه گرمی نیز دو میلیون و 551 هزار تومان برآورد می‌شود.

تاثیر راه‌اندازی مرکز مبادلات ارز و طلا بر بازار

مرکز مبادلات ارز و طلا بر اساس آنچه رئیس بانک مرکزی وعده داده بود امروز شروع به کار کرد. این مساله باعث شده است معادلات به طور کلی تحت تاثیر قرار بگیرند و امروز علاوه بر در جا زدن قیمت دلار، قیمت سکه نیز مسیری کاهشی را در پیش گرفته است.

البته شب گذشته برخی خبرگزاری‌های داخلی خبر دادند خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دو دیپلمات بلندپایه مدعی شد بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران، هفته گذشته اورانیوم غنی ‌شده با درصد بالا را شناسایی کرده‌اند.

در همین حال اتحادیه اروپا هم اعلام کرد 32 فرد و نهاد ایرانی را به فهرست تازه تحریم‌های خود افزوده است. طبق دیدگاه برخی کارشناسان این اتفاقات می‌تواند سیگنالی منفی برای بازارهای مالی باشد.

این در حالی است که مشکلات داخلی اقتصاد از قبیل تورم و کسری بودجه دولت نیز همچنان وجود دارد و حالا باید دید مرکز مبادله ارز و طلا می‌تواند طبق وعده بانک مرکزی قیمت‌ها در مسیر کاهشی قرار دهد؟

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =