قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۱۲/۰۲

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۱۸۳۷ دلار و ۸۹ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، قیمت طلا در شرایطی که سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند هیچ اقدام قابل‌توجهی قبل‌از انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا انجام ندهند، تغییر چندانی نداشته است. این اطلاعات می‌تواند بر تصمیم فدرال رزرو آمریکا جهت تعیین سیاست‌های پولی آن تأثیر بگذارد.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.19 درصد کاهش به 1837 دلار و 89 سنت رسید.

 بالا رفتن نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا سرمایه‌گذاران را از قراردادن پولشان در سرمایه‌های غیر سوددهی مثل طلا پشیمان می‌کند.

 قیمت طلا در اوایل ماه جاری میلادی به بالاترین رقم از آوریل 2022 رسید. اما از آن زمان به‌خاطر نگرانی در مورد افزایش بیشتر و طولانی‌تر نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، 120 دلار کاهش یافته است.

 جزئیات آخرین اجلاس سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه منتشر می‌شود. بازارهای مالی انتظار دارند این بانک نرخ بهره را در ماه مه تا بیش‌از 5 درصد افزایش دهد و در ژوئیه به اوج 5.3 درصد برساند.

 سرمایه‌گذاران همچنین تمرکز خود را بر اطلاعات مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی در آمریکا و همچنین تولید ناخالص داخلی آن گذاشته‌اند که قرار است در این هفته منتشر شود.

 شاخص دلار 0.1 درصد افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است.

 قیمت نقره امروز با 0.04 درصد افزایش به 21 دلار و 87 سنت رسید و پلاتین با 0.14 درصد کاهش 927 دلار و 75 سنت معامله می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =