ریال دیجیتال ایران کیش و بانک تجارت رونمایی شد

در نهمین همایش نظام های پرداخت؛

شرکت کارت اعتباری ایران کیش و بانک تجارت در اپلیکیشن زمرد امکان استفاده از ریال دیجیتال و نقل و انتقالات آن را فراهم آورند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی ایران کیش، در نهمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، در کارگاهی با عنوان ارائه محصول ریال دیجیتال درباره امکان جدید اپلیکیشن زمرد سخن گفته شد.

در اپلیکیشن زمرد ویژگی های ایجاد کیف پول ریال دیجیتال برای شخص کاربر، شارژ یا افزایش موجودی کیف پول ریال دیجتیال، انتقال از کیف پول ریال دیجیتال به کیف پول دیگری، شارژ کردن کیف پول (که امکان تبدیل ریال دیجیتال را به ریال واقعی فراهم می کند) و دریافت موجودی کیف پول ریال دیجیتال ایجاد شده است.

همچنین ایران کیش و بانک تجارت در راستای سیاست گذاری بانک مرکزی در راستای ایجاد سرویس های ارزش افزوده برای ریال دیجیتال، چند خدمت دیگر در اپلیکیشن زمردبه وجود آورده اند. خرید شارژ موبایل از طریق ریال دیجیتال، خرید بسته اینترنت از طریق ریال دیجیتال، پرداخت قبض موبایل از طریق ریال دیجیتال، انتقال ریال دیجیتال با استفاده از بار کد qr از جمله این موارد است که پیاده سازی شده است. قرار است این فعالیت ها روی پات لایف اپلیکیشن پرداخت ایران کیش نیزعملیاتی شود.

گفتنی است با ظهور رمز ارزها، بانک های مرکزی کشورهای مختلف تصمیم گرفته اند رمزارزهای خودشان را در کشور منتشر کنند که به آن cbdc، می‌گویند.

یکی از این کشورها ایران است و قرار است بانک مرکزی ریال دیجیتال مخصوص به خود را عملیاتی کند.

ریال دیجیتال نقل و انتقالات را روی یک شبکه نامتمرکز انجام میدهد که نام این شبکه غیر متمرکز بانک مرکزی، “برنا”ست. این شبکه غیر متمرکز در حال حاضر سه نود اصلی (که سرورهای تایید کننده تراکنش ها از طریق ریال دیجیتال هستند ) دارد که عبارت از بانک تجارت،بانک ملی و بانک ملت هستند.

این نودهای اصلی تایید کننده تراکنش هایی هستند که بابت ریال دیجیتال در شبکه اتفاق می افتد. وقتی ریال دیجیتال از طریق کیف پول الکترونیکی اپلیکیشن انتقال داده می شود تراکنش ها از طریق این بانک ها تایید می شود.

یکی از این نودها که بخش پرداخت ریال دیجیتال را انجام میدهد، شرکت ایران کیش و مبتنی بر Hyperledger Fabric است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =