اعلام سیاست‌های جدید ارزی در روزهای آینده

مدیرکل امور تجارت خارجی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی به زودی تغییراتی را در امور ارزی کشور اعمال و اعلام خواهد کرد که قطعا منجر به بهبود در معاملات و تامین نیازهای ارزی کشور خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مشرق، شیوا راوشی در گفت وگو با بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه اول سیما، اظهار داشت: در سال جاری موفق شدیم بیش از۸۰ میلیارد دلار تخصیص ارز برای تامین مصارف وارداتی انجام دهیم که از این رقم ۶۰ میلیارد دلار پرداخت شده است و کالای آن به کشور وارد شده و یا در حال ورود به کشور است.

وی افزود: برای کالاهای اساسی بیش از ۱۸ میلیارد دلار برای کالاهای اعلامی وزارت جهاد کشاورزی تخصیص ارز داده شده و تاکنون از این رقم ۱۴ میلیارد دلار تامین شده است؛ البته ما برای ۱۸ میلیارد دلار اعلام آمادگی کرده ایم. همچنین ۲.۲ میلیارد دلار هم برای اقلام اعلامی وزارت بهداشت تامین ارز شده است.نرخ ارز این کالاها ۲۸۵۰۰ تومان است و تامین ارز برای این اقلام ادامه دارد.

مدیرکل امور تجارت خارجی بانک مرکزی درخصوص قیمت های فعلی ارز در بازار آزاد، گفت: این نرخ ها مبنای واقعی متناسب با فرایند تجارت کشور ندارد. چند سال است باوجود تحریم ها همه نیازهای وارداتی تامین شده است و آمار و ارقام عملکرد امسال این را ثابت می کند زیرا عملکرد امسال ۳۰ درصد بیشتراز سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه برخی مولفه های غیرواقعی باعث این مسائل شده است، تصریح کرد: شبیه به این رفتار را در بازار سرمایه در مرداد سال ۹۹ شاهد بوده ایم؛ از نظر فرایند تجارت و مولفه های آن، وضعیت تجارت کشور در سال جاری بهتر از سال گذشته بوده است.

مدیرکل امور تجارت خارجی بانک مرکزی با بیان اینکه ارقام فعلی کاملا حباب است، گفت: ارز مورد نیاز کشور به مقدار کافی وجود دارد، بانک مرکزی به زودی تغییراتی را در امور ارزی کشور اعمال و اعلام خواهد کرد که قطعا منجر به بهبود در معاملات و تامین نیازهای ارزی کشور خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  ⁄    =  5