برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب معلم ۲۶ اسفند

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بازنشستگی حدود ۶۵ هزار معلم در سال آینده گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش احتمالاً ۲۶ اسفند برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، صادق ستاری‌فرد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: منتظر دریافت ابلاغیه‌های مناطق به استان‌ها هستیم، برخی استان‌ها عملکرد خوبی داشته و حدود 80 درصد ابلاغ‌ها صادر شده است، امیداریم طی چند روز آینده ابلاغ‌ها به سرانجام برسد تا از طریق رایزنی با سازمان برنامه و بودجه بتوانیم نسبت به پرداخت حق‌التدریس معلمان اقدام کنیم.

وی درباره کمبود معلم بیان کرد: کمبود نیروی انسانی و بحران بازنشستگی یک مسئله جدی است، آموزش و پرورش طبق قانون مکلف به توسعه زیر ساخت‌های دانشگاه فرهنگیان است و امسال برای تأمین زیرساخت مورد نیاز به دانشگاه توجه خاصی شد به گونه‌ای که 420 هزار متر مربع به فضای آموزشی، پرورشی، ورزشی و خوابگاهی دانشگاه اضافه شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: نیاز به معلم برای سال آینده بیش از خروجی دانشگاه فرهنگیان است و 80 هزار نفر به بازنشستگی می‌رسند که احتمالاً حدود 65 هزار نفر بازنشسته شوند که برای جایگزینی آنها علاوه بر دانشگاه فرهنگیان باید از ظرفیت آزمون استخدامی استفاده شود در همین ارتباط رایزنی‌ها و مذاکراتی با سازمان اداری و استخدامی انجام دادیم و امسال اصلاحات خوبی در آزمون استخدامی انجام شده است.

ستاری‌فرد ادامه داد: برای تأمین معلم دوره ابتدایی تلاش می‌کنیم تا پایان اسفند برای جذب 25 هزار نفر آزمون استخدامی برگزار شود و شرایط آموزگاری در دوره ابتدایی، مواد آزمون، ساز و کار ارزیابی، مصاحبه و گزینش اصلاحاتی یافته تا افراد متعهد و متخصص وارد آموزش و پرورش شوند، از جوانان علاقه‌مند و دغدغه‌مند در حوزه تعلیم و تربیت دعوت می‌کنیم در آزمون استخدامی ثبت‌نام کنند تا شاهد رقابت فراگیر برای شناسایی بهتر داوطلبان متعهد باشیم.

وی مطرح کرد: آزمون استخدامی امسال به لحاظ محتوا، مفاد، سازو کار مصاحبه و ارزشیابی با سال گذشته تفاوت‌هایی دارد به گونه‌ای که منابع آزمون و ساز و کار ارزیابی شفاف شده است و طی چند روز آینده آگهی استخدام با جزئیات کامل اعلام خواهد شد.

ستاری‌فرد با اشاره به اینکه از سازمان اداری و استخدامی تقاضا کردیم تا آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش 26 اسفند برگزار شود، گفت: اگر به هر دلیلی این کار انجام نشد در اولین فرصت سال 1402 آزمون برگزار خواهد شد تا فرصت خوبی برای مصاحبه و گزینش داوطلبان داشته باشیم.

وی گفت: فارغ‌التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه و فارغ‌التحصیلان دکترا البته با اعمال مدرک کارشناسی ارشد تا سقف سنی 40 سال تمام می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند البته مدت زمان همکاری در دستگاه‌های دولتی از سقف سنی کم می‌شود. معلمان غیررسمی و طلاب حوزه علمیه نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند همچنین در فرایند ارزشیابی تکمیلی سابقه فعالیت فرهنگی، تربیتی و آموزشی دارای امتیاز است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  10  =  12