معرفی دستاوردهای شرکت ملی انفورماتیک در نهمین همایش نظام های پرداخت

شرکت ملی انفورماتیک با هدف انعکاس اقدامات و دستاوردها و همچنین گسترش شبکه همکاری ها و تعامل با بازیگران صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک در نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت حضور همه جانبه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، این شرکت در راهبردهای خود بر روی چند موضوع مهم متمرکز شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به توسعه شبکه همکاری با بازیگران و فعالان بازارهای پولی و مالی و همچنین تسهیل‌گری در امور فناوران مالی اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، روندهای جهانی نشان داده‌اند که چنانچه فناوران مالی مورد توجه قرار گرفته و موانع و مشکلات آن‌ها مرتفع شوند، باعث رونق اقتصادی و افزایش GDP کشور حتی به میزان ۶درصدخواهند شد. لذا شرکت ملی در جایگاه یکی از بازیگران اثرگذار در تحقق تحولات ملی در صنعت بانکی، با اطلاع از اهمیت راهبردی این موضوع طی سال‌های اخیر تلاش‌های خود را معطوف به تحقق این موضوع نموده است.

یکی از چالش‌های مهم در حوزه توسعه فناوری‌های مالی، رویکرد سنتی و بعضاْ محافظه‌کارانه حوزه‌های نظارتی است که منجر به بلاتکلیفی این بازیگران شده است. این معضل محدود به کشور ما نیست و به نوعی یک پدیده جهانی است زیرا ماموریت نهاد ناظر پولی، حفظ ثبات مالی در کشور است.

شرکت ملی انفورماتیک با اطلاع از دغدغه‌های نهاد ناظر و با مطالعه به‌روش‌های جهانی، پیشنهاد ایجاد محیط آزمون تنظیم‌گری را به بانک مرکزی داد که رویکردی نوین و جهانی در حوزه تنظیم‌گری فناوران مالی می‌باشد. به لطف خداوند و با حمایت موثر بانک مرکزی این محیط از اواسط نیمه اول سال جاری افتتاح شد و وظیفه راهبری و دبیرخانه این محیط، از جانب بانک مرکزی به شرکت ملی انفورماتیک واگذار شد.

اینک دو دوره فراخوان موفق این محیط انجام شده است و این دستاورد بزرگی برای صنعت بانکی کشور می‌باشد. همایش بانکداری الکترونیک ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی و اطلاع‌رسانی موثر و زنده این دستاورد به جامع بانکی کشور است و از این رو یکی از اهداف حضور شرکت ملی در همایش، اطلاع‌رسانی و معرفی این دستاورد به صنعت‌گران و بازیگران حوزه پولی کشور می‌باشد.

یکی از مسائل مهم و جاری صنعت بانکی کشور، موضوع حرکت بسوی ارزش آفرینی مبتنی بر نگرش دیجیتالی، با استفاده از فناوری‌های نو است. در این خصوص از واژگان مختلفی مانند تحول دیجیتال، بانکداری دیجیتالی یا برخی مصادیق آن مانند نئو‌بانک استفاده می‌شود.

به اعتقاد شرکت ملی انفورماتیک نقطه تمرکز و مرکز ثقل این پدیده‌ها مشتری و خلق ارز‌های نوین برای اوست. حرکت به سوی ارزش‌آفرینی دیجیتالی، اساسا یک مسیر تکاملی است. به عبارت دیگر برای تحقق دستاورد‌های این تحولات نیاز است ابتدا قابلیت‌ها و توانمندی‌های لازم در سازمان‌ها ایجاد شوند و بر پایه آن‌ها قدم‌های متحولانه یکی پس از دیگری طی شوند. ارتقای قابلیت‌ها و افزایش بلوغ و در پی آن تحقق تحولات، امری مرحله به مرحله و تدریجی است.

شرکت ملی با اعتقاد به این رویکرد در طی دو سال اخیر تلاش نموده است نقش موثری در ترسیم و اجرای نقشه‌راه این تحول در صنعت بانکی ایفا کند که در همین راستا کارگروه بانکداری ارزش‌آفرین با حضور نخبگان و خبرگان این صنعت را ایجاد نمود و در مسیر قدم‌های اجرایی آن نیز بر روی شناختی دقیق از وضعیت ارزش‌آفرینی فعلی در شبکه بانکی کشور از نگاه مشتریان متمرکز شده است. از اهداف دیگر حضور در همایش بانکداری پیش‌رو انعکاس این اقدامات به جامعه بانکی کشور است.

همچنین از دیگر اهداف حضور شرکت ملی در نهمین همایش بانکداری و در راستای گسترش شبکه همکاری‌ها، تعامل با بازیگران صنعت و گفتگو و طرح نظرات و دیدگاه‌های راهبردی شرکت ملی و دریافت متقابل دیدگاه‌های سایر بازیگران برای شناسایی بهتر زمینه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری می‌باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2