پیش ‌بینی بورس فردا ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

بورس امروز بار دیگر روندی کم‌نوسان را دنبال کرد اما شدت ریزش‌ها نسبت به چند روز گذشته بیشتر بود. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فردای اقتصاد ،برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه اتفاقاتی در بورس دیروز رخ داد و چه اتفاقاتی در بورس فردا تاثیرگذار خواهد بود و سپس با توجه به مجموع این اتفاقات ببینیم چه چیزی در انتظار بورس فردا است.

بورس امروز نیز بار دیگر معاملاتی کم‌رمق را در پرونده بهمن ماه خود ثبت کرد تا شاهد تداوم روزهای کم‌نوسانی برای بازار سهام پس از ریزش‌های اخیر باشیم. شاخص کل بورس طی معاملات امروز در حالی که در شروع کار روند مثبت اما آهسته‌ای را آغاز کرده بود، به مرور در جهت عکس قدم برداشت و در نهایت کار خود را با یک کاهش ۰.۶۷ درصدی به پایان رساند. شاخص هم‌وزن نیز شرایط نسبتا مشابهی را دنبال کرد و ۰.۷ درصد از ارتفاع خود را از دست داد تا شدت رنگ سرخ امروز کمی بیشتر از چندین روز گذشته باشد. ارزش معاملات نیز که طی دو روز گذشته پس از دو ماه به زیر ۴ هزار میلیارد تومان بازگشته بود، امروز نیز با ثبت یک عدد ۳۶۴۵ میلیارد تومانی به این روند ادامه داد و شاهد خروج پول ۵۶۴ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

مدتی است که بورس تهران توانسته است خود را از ریزش‌های بهمن ماه نجات دهد اما می‌توان خستگی را در پاهای سهامداران به خوبی مشاهده کرد. روندهای روزانه طی چند وقت اخیر بسیار کم‌رمق و شاید بتوان گفت محتاطانه دنبال می‌شود و این موضوع به ثبت روزهای سبز و سرخ کوچکی تبدیل شده است که تا حدودی می‌توان آن را یک توقف کوتاه‌مدت قلمداد کرد. در ادامه تلاش خواهیم کرد تا با بررسی شرایط موجود و تاثیرگذار بر روندهای روزانه، به پیش بینی بورس فردا بپردازیم.

زنجیر ابهام بر پای بورس

شرایطی که مباحث مرتبط با عرضه خودرو در بورس کالا از ابتدای دی ماه برای بورس تهران رقم زد را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین مقصر این شرایط نام برد که به نوعی به افزایش بی‌اعتمادی سهامداران به سیاستگذاران اقتصادی دامن زد. فارغ از این موضوع، همچنان ابهامات زیادی نیز بر سر راه وجود دارند. دلار نیمای ۲۸۵۰۰ تومانی از یک سمت مانع از سودآوری شرکت‌ها همگام با صعودهای دلار می‌شود، لایحه بودجه ۱۴۰۲ فعلا مشکلات را برای صنایع به همراه دارد و تعیین تکلیف نهایی نشده‌اند، نرخ سود بانکی (بدون ریسک) طی چند وقت اخیر با افزایش همراه بوده و به سهم خود تاثیرگذار است. در کنار این موضوعات بسیاری از موارد دیگر نیز در تشدید این مشکلات دست دارند.

از این رو انتظار می‌رود که شرایط به وجود آمده در کنار شدت خروج پول طی یک ماه گذشته که با احتساب روز جاری به نزدیکی ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده است و همچنین کاهش شدید ارزش معاملات و نفوذ آن به زیر مرز ۴ هزار میلیارد تومانی، بورس تهران برای بازیابی خود به گذشت زمان نیاز داشته باشد و فعلا در محدوده کوچک خود نوسان کند.

چشم بازارها به آمار تورم آمریکا

امروز راس ساعت ۱۷، آمار تورم آمریکا برای ماه ژانویه منتشر می‌شود. کارشناسان در حال حاضر انتظار دارند که تورم ماهانه ایالات متحده عدد ۰.۵ درصد را به ثبت برساند و تورم سالانه نیز به محدوده ۶.۲ درصد کاهش یابد (برای ماه قبلی ۶.۵ درصد بود). با این حال هرگونه تغییر نسبت به انتظارات، می‌تواند مسیر بازارها به خصوص کامودیتی‌ها را با تغییر بزرگی همراه کند.

کامودیتی‌ها از زمان شروع سال ۲۰۲۳ تا اندکی قبل، رالی صعودی خوبی را آغاز کرده بودند و قیمت‌های بالایی را نیز به ثبت رسانده بودند. با این حال اما اکنون مدتی است که این روند صعودی متوقف شده و به نظر می‌رسد که در آن بازار نیز فاز انتظار بر کلیت معاملات حاکم شده باشد. انتشار آمار تورم طی روز جاری می‌تواند چشم‌اندازی از اقدامات آتی فدرال رزرو را مشخص کرده که بر روند معاملاتی کامودیتی‌ها تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. از آنجا که بورس تهران نیز نگاه ویژه‌ای به بازارهای جهانی دارد و بخش عمده‌ای از سود شرکت‌های آن، وابسته به نرخ‌های جهانی هستند، می‌تواند در روز آینده تحت تاثیر آمار امروز قرار بگیرد.

سیگنال خنثی از تکنیکال شاخص بورس

اگر به صورت کوتاه‌مدتی به نماگر اصلی بازار نگاه کنیم، پیداست که طی روزهای گذشته و روند نوسانی ایجاد شده، شاخص کل بورس با در محدوده‌ای کم‌نوسان قرار گرفته است که در زیر خود حمایت‌های متعددی از جمله نسبت ۵۰ درصد فیبوناچی، حمایت استاتیک ۱.۵۳ میلیون واحدی و سقف ابر کومو را دارد و در بالای آن نیز مقاومت نسبت ۳۸ درصد فیبوناچی و مقاومت داینامیک (آبی رنگ) مانع از صعود می‌شود. همانطور که پیداست حمایت‌ها نسبت به مقاومت‌های موجود از قدرت بالاتری برخوردارند اما انتظار می‌رود که در کوتاه مدت فعلا شاهد معاملات کم‌نوسانی باشیم.

بنابراین پیش بینی می‌شود که بورس فردا نیز کار خود را در محدوده منفی آغاز کند اما به مرور با برگشت تقاضا شاهد برگشت دوباره به سمت بالا باشیم اما این موضوع نیز با قدرت کمی رخ خواهد داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =