رئیس کل بیمه مرکزی: بیمه‌ها حوزه درمان را رها نکنند

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید براینکه هنوز به اهداف تعیین شده برای حوزه درمان نرسیده ایم، گفت: بیمه ها حوزه درمان را رها نکنند و به تحقق اهداف تعیین شده در این بخش کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل ازتسنیم، بهزادپور در نهمین پویش فناورانه صنعت بیمه اعلام کرد: یکی از چالشهای جدی صنعت بیمه از روزهای نخست حضور بنده در بیمه مرکزی «درمان» بوده است. البته تکالیف قانونی و حساسیت های زیادی هم در این حوزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه اولویت بیمه مرکزی درحوزه درمان انجام تکالیف قانونی بوده است، تصریح کرد: اقدامات زیادی در این حوزه انجام شده هرچند بنده از پیشرفت خیلی راضی نیستم ولی شاید اجتناب ناپذیر بود چرا که راه سختی را در پیش داریم.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید براینکه قراردادهای حوزه درمان پیچیدگی های خاصی دارد تصریح کرد: عقب افتادگی هایی از نظر زمانی برای رسیدن به اهدافمان درحوزه درمان داریم و بنده از نتایج راضی نیستم ولی امیدوارم بتوانیم دستاورد واحدی در صنعت بیمه ایجاد کنیم.

بهزادپور اضافه کرد: باید از تجارب موفق شرکتهای بیمه در این حوزه استفاده کنیم تا با حداقل هزینه و صرف وقت و انرژی به هدفهای درمانی برسیم. چرا که موضوع درمان اولویت جدی ما هست هم به عنوان ناظر و هم به عنوان صنعت.

او تاکید کرد: روزی می توانم نفس راحت بکشم که به مردم اعلام کنیم بیمه تکمیلی هم به نسخ الکترونیک پیوست. به همین دلیل از بیمه ها درخواست می کنیم حوزه درمان را رها نکنند و به تحقق اهداف کمک کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید دارد که هدف بیمه مرکزی از طرح های بیمه ای کسب منفعت و امور تجاری نیست و این شرکت آمادگی دارد از شرکتهای بیمه پیشرو در طرح های جدید حمایت کند. هفته آینده نیز مرکز نوآوری بیمه مرکزی را افتتاح خواهیم کرد.

* سامانه های هوشمند بیمه درمان تکمیلی

بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی نیز در این نشست یکپارچه سازی خدمات بیمه درمان تکمیلی با نسخه الکترونیکی را یکی از دغدغه های نهاد ناظر صنعت بیمه اعلام کرد و گفت: اتصال  همه بازیگران حوزه سلامت به سامانه  سپاس (پرونده الکترونیک سلامت) نمونه بارز یک تحول بزرگ در دنیای سلامت دیجیتال است که اجرایی شدن آن نیازمند یک هم افزایی میان نهادهای مرتبط با بهره گیری از توانمندی شرکت های دانش بنیان درحوزه طراحی سامانه های هوشمند خواهد بود.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی افزود: اتصال شرکت های بیمه بازرگانی به سامانه سپاس مزایای بسیاری برای بیمه گران و بیمه شدگان دارد که از مهمترین آن ها می توان به افزایش رضایت بیمه گذاران از سهولت و سرعت در دریافت خدمات بیمه درمان تکمیلی اشاره کرد.

بنیادی نائینی  تصریح کرد: با تشکیل پرونده سلامت برای بیمه گذاران، شرکت های بیمه می توانند ضریب خسارت را با دقت بیشتری محاسبه کنند و در نهایت به نرخ فنی تری برای پوشش های بیمه درمان تکمیلی دست یابند.

گفتنی است، در نهمین پویش فناورانه “سه شنبه های نوآورانه صنعت بیمه” سامانه نسخه چی( سامانه ارسال، ارزیابی و پرداخت نسخ با قابلیت ارتباط با سامانه های سپاس و تامین اجتماعی با بهره گیری از هوش مصنوعی) توسط شرکت بیمه سرمد و سامانه های پردازشگر الکترونیک اسناد پزشکی (رُز)، نسخه نویسی و پرونده الکترونیک سلامت و مدیریت قواعد و محاسبات بیمه ای رایان و بیمه گری رابینو از سوی شرکت دانش بنیان دمیس  معرفی شدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =