فاز اول سایت مولدسازی در ۲۲ بهمن رونمایی می شود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از رونمایی از فاز اول سایت مولدسازی در ۲۲ بهمن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حسین قربان‌زاده در توییتی در صفحه شخصی خود نوشت: “ان شاءالله ۲۲ بهمن فاز اول سایت مولدسازی رونمایی می‌شود. انتشار شفاف و کامل همه مستندات و مصوبات، همه جلسات، همه فرآیندها. هر رکوردی که ثبت می‌شود برای عموم مردم شفاف و قابل رهگیری خواهد بود. امکان معرفی دارایی راکد و مازاد از طرف مردم، امکان پیشنهاد مولدسازی برای سرمایه‌گذاران”.

شایان ذکر است که مولد سازی دارایی‌ها به معنای فروش دارایی‌های دولت نیست بلکه به معنای بهره برداری از دارایی‌های دولت است در مولد سازی ممکن است بخشی از دارایی دولت برای تقویت بخش دیگر به فروش برسد اما اصل بر استفاده پایدار از دارایی‌های دولت است.

حجم بالای دارایی‌های دولت خود گواهی بر این مدعاست که در شرایط کسری بودجه، توجه به آن در کنار اصلاحات نظام مالیاتی، می‌تواند با ساخت درآمدی پایدار، نقش مؤثری برای جایگزینی فروش نفت باشد. کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورت توجه به مولدسازی دارایی‌ها می‌توان در سال اول ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان از این محل درآمد پایدار برای دولت ایجاد کرد.

در پژوهش‌هایی که در سال گذشته انجام شده مولد سازی دارایی‌های دولت در سال اول در مجموع ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیون تومان درآمد برای دولت خواهد داشت که اگر تمام این موارد را امسال دو برابر در نظر بگیریم حداقل ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  72