مشکلی با شناسنامه دار شدن کسب و کارها نداریم

رئیس جدید هیات مدیره انجمن فین تک؛

رئیس جدید هیات مدیره انجمن فین تک گفت: ما با شناسنامه دار شدن کسب و کارها مشکل نداریم اما مشکل آنجا بود که اینماد را تبدیل به یک مگامجوز تبدیل می‌کرد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد مهدی فاطمیان طی گفتگویی با فردای اقتصاد عنوان کرد: فین تک به کلیه کسب و کارهایی گفته می شود که در فضای فناوری های مالی فعالیت کرده و زیرمجموعه هایی شامل پرداخت، بیمه ، رگ تک( قانون گذاری و سرویس ها نظارتی)، ولث تک (کریپتوکارسنی ها) و مجموعه بانک تک ها است.

وی ادامه داد: این حوزه در کشور ما عمر زیادی ندارد و ترکیب تکنولوژی با حوزه مالی اتفاقی بوده که در 10 تا 15 سال اخیر جدی تر به آن پرداخته شده است. رگولاتوری ما با مدل های روز دنیا آشنایی نداشته و نگاه کنترل گری رگولاتوری که باعث می شود ریسک را صفر در نظر بگیرد ، اقبال را از آن حوزه دور کرده است.

فاطمیان عمده چالش فین تک ها را رگولاتوری دانست و گفت : از یک سو با بیمه مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار و از سویی دیگر با بانک مرکزی که چند حوزه فین تک را رگوله می کند و نهاد قانون گذار این فین تک ها شده درگیر شده ایم.

به گفته فاطمیان ما با شناسنامه دار شدن کسب و کارها مشکل نداریم اما مشکل آنجا بود که اینماد را تبدیل به یک مگامجوز تبدیل می‌کرد و این جلوی هر نوع کسب و کار جدید را گرفته است. عملا اینماد جلوی شروع کسب و کارها را می‌گیرد و شاخص سهولت کسب وکار در ایران را بالا برده است. مشکلی که داریم این است که تعداد کسب و کارهایی که مجوز نمیگیرند هم اعلام نمی‌کنند.

فاطمیان تصریح کرد: موضوع رمزارزها در نهادهای مختلفی مطرح شد و اکنون هر کسی یک متولی در این حوزه شده است تا برای این حوزه قانون گذاری کند اما در این حوزه بخش خصوصی به طور جدی نقشی ایفا نمی کند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  64