در بانک آینده چه خبر است/داستان مولتی میلیاردر شدن شهروندان در یک شب

طی چند روز گذشته تعدادی از شهروندان از دریافت رسید پیامکی واریز 40 هزار میلیارد تومانی از طرف بانک آینده به حساب خود خبر داده اند. مسئولان بانک آینده اما علت را خطای فنی و سیستم بانکی عنوان می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، طی چند روز گذشته یکی از شهروندان کرمانی که در سفر به‌ سر می‌برد پیامک 40 هزار میلیارد تومانی دریافت می کند که بانک آینده برای او ارسال کرده است.

متولیان بانک آینده اعلام کرده اند که علت واریز ۴۰ هزار میلیارد تومان به حساب این شهروند کرمانی خطای فنی و سیستم بانکی بود.

به گفته این شهروند طی تماسی که با بانک آینده داشته گفته شده است: این مبلغ اشتباهی به حساب واریز شده و مشکلی در خصوص بستن مالیات به حساب برای دارنده حساب به وجود نخواهد آمد.

در همین زمینه نیز اطلاعیه ای از سوی بانک آینده منتشر شده مبنی بر اینکه « اخیراً برخی از مشتریان بانک آینده پیامکی گویای واریز مبلغی به حساب خود دریافت کرده بودند که موضوع، ناشی از خطای سیستمی بوده؛ از سوی دست‌اندکاران فنی بانک آینده و شرکت خدمت‌دهنده مرتبط، با بالاترین سرعت و بدون هیچ آسیب و هزینه‌ای برای گیرندگان پیام، پایان یافته است.بانک آینده همواره در حفظ اعتبار نزد مشتریان عزیز خود، نهایت اهتمام را داشته و آن را در صدر سرمایه‌های خود می‌داند.»

تکرار واریز نجومی این ‌بار در تهران

مخاطبی با ارسال فیلمی گفته است؛ روز یکشنبه برای من که ساکن تهران هستم ۴۰ هزار میلیارد تومان واریز شده و من مبلغی را جابجا کردم، بانک آینده حساب‌های من را مسدود کرد تا مبلغ را برگردانم و هنوز که هنوز است، حساب من مسدود است. گفتنی است روز سه شنبه همین اتفاق برای یک شهروند در کرمان رخ داده بود و ۴۰ هزار میلیارد تومان به حساب وی در بانک آینده واریز شده بود.

واریز اشتباهی بانک آینده همه را شوکه کرد

مسئولان بانک آینده در گفت‌وگویی درباره واریز 40 میلیارد به حساب شهروند کرمانی، گفتند: این اتفاق به دلیل خطای سیستمی رخ داده است و عملا هیچ پولی جابجا نشده و فقط پیامک واریز برای آن شخص ارسال شده است.

متولیان ضمن رد این مسئله که فرد توانسته آن پول را انتقال دهد تاکید کردند: چنین چیزی وجود ندارد و همانطور که در سایت بانک نیز اعلام شده است، تنها یک خطا سیستمی بوده است.

اعتراف بانک آینده به واریزهای نامشخص

مسئولان بانک آینده در پاسخ به این سوال که بر اساس پیگیری های رکنا از مدیران یک شعبه بانک آینده، هفته های گذشته نیز به حساب 6 هزار نفر مبالغ مختلفی واریز و برداشت شده است تایید کردند: البته این اتفاق رخ داده است ولی عدد آن 6 هزار نفر نیست.

همچنین در پاسخ به این سوال که تعداد نفراتی که هفته گذشته به حساب آنها مبلغی واریز شده چند نفر است، گفتند: تعداد دقیقا آن هنوز مشخص نیست و حتی این مسئله برای ما نیز مبهم بوده و اعداد مختلفی گفته می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄  6  =