از سامانه بورسار چه می دانید؟

«سامانه بورسار» امکان انجام عملیات مربوط به فرآیندهای مالی بورس را برای مشتریان و کارگزاران در بستر بانکی فراهم می‌سازد. با استفاده از این سامانه معاملات برخط سهام مشتریان می‌تواند از طریق یکی از کارگزاری‌های طرف قرارداد بانک و بدون نیاز به حضور مستقیم در بازارهای سرمایه انجام‌شده و اقدام به ثبت دستورات خرید و فروش اوراق بهادار نماید. بانک به‌عنوان طرف مورد اعتماد کارگزاران بورس و مشتریان قادر است تا خدمات مورد نیاز مشتریان و کارگزاران بورس را به‌صورت الکترونیکی و کاملاً ایمن تأمین نماید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، بدین منظور بانک از یک‌سو با فعال کردن خدمات خاصی برای مشتریان امکان خرید و فروش از کارگزاران را به‌صورت کاملاً الکترونیکی فراهم می‌سازد و از سوی دیگر با فراهم کردن خدمات مالی مورد نیاز کارگزاران، روند تسویه مالی آنها را تسریع می‌نماید.

به‌طورکلی در این سامانه، معاملات از طریق برداشت اتوماتیک از حساب بانکی مشتری صورت می‌پذیرد، به‌این‌ترتیب که پس از ارسال سفارش از سوی مشتری به سامانه، مبلغ معامله به همراه کارمزدهای مربوطه محاسبه و در حساب بانکی مشتری مسدود و پس از قطعی شدن معامله، مبلغ مذکور به‌حساب کارگزار واریز می‌گردد. در این روش مشتری می‌تواند ضمن حفظ موجودی حساب خود و برخورداری از سود آن، از حساب خود به‌عنوان منبع اعتبار خرید معاملات آنلاین بورس اوراق بهادار استفاده نماید.

مراحل استفاده از بورسار

  • افتتاح حساب در یکی از شعب بانک
  • مراجعه به کارگزار و دریافت فرم «معرفی مشتری جهت استفاده از خدمات ویژه معاملات بورس»
  • مراجعه به شعبه و ارائه معرفی‌نامه
  • تکمیل فرم «تفاهم‌نامه فی‌مابین بانک و صاحب حساب درخصوص استفاده از خدمات ویژه معاملات بورس»
  • دریافت نام کاربری و رمز اینترنت بانک از شعبه جهت استفاده از خدمات بورسار در این سامانه (مشتریانی که نام کاربری و رمز اینترنت بانک قبلاً دریافت نموده‌اند مشمول این بند نمی‌باشند)
  • ورود به سامانه اینترنت بانک و واگذاری یکی از حساب‌های خود با سقف معین به کارگزار مدنظر
  • تائید حساب واگذارشده توسط کارگزار منتخب
  • ورود به سامانه معاملات آنلاین کارگزار و ثبت سفارش خرید و انجام معاملات آنلاین

شعب منتخب ارائه‌دهنده خدمات ویژه بورس:

به‌منظور سهولت مشتریان، بانک سرمایه با همکاری کارگزاری اردیبهشت ایرانیان اقدام به راه‌اندازی باجه‌های بورس در شعب منتخب خود نموده است. مشتریان بانک می‌توانند با مراجعه به باجه‌های بورس در این شعب که فهرست آنها در وب‌سایت بانک (www.SBank.ir) درج‌شده است، خدمات بورسی ذیل را بدون نیاز با مراجعه به کارگزاری دریافت نمایند:

  • اخذ کد سهامداری
  • افتتاح حساب سامانه معاملات برخط (Online Trading)

افتتاح حساب سامانه ثبت سفارش آفلاین (Offline Order Making)

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  6  =