کتاب «معماری توسعه،مرور تجربه لی کوان‌یو و سنگاپور» منتشر شد/ توسعه اتفاقی نیست

به قلم علی اشرف افخمی، پیش کسوت بانکداری توسعه ای

نویسنده کتاب معمای توسعه از انتشار کتاب جدید خود با نام « معماری توسعه، تجربه لی کوان‌یو و سنگاپور» خبر داد. بعد از انتشار کتاب ” معمای توسعه، تجربه ماهاتیر محمد و مالزی ” که با استقبال از سوی مخاطبان قرار گرفت حالا علی اشرف افخمی کتاب جدید خود با نام «معماری توسعه، تجربه لی کوان‌یو و سنگاپور» توسط انتشارات نیستان را به زینت چاپ سپرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،کتاب معماری توسعه، تجربه لی کوان‌یو و سنگاپور» درباره استراتژی های توسعه در قالب ده فصل به تحریر درآمده است
به زعم نویسنده کتاب، در فصل مربوط به مرور تجربه های کوانگیو ، رویکرد بزرگمردیست روایت شده است که طی سه دهه نخست وزیری خود موفق شد یک جزیره کوچک غرق در فقر، فساد و فحشا را به یک کشور جهان‌اولی با اقتصادی قدرتمند و مردمی مرفه و شادمان مبدل سازد.

علی اشرف افخمی تجربه «لی کوان یو» در گشودن «پنجره دانایی»و «ساختن» کشوری که حدود ۷۰ سال پیش وجود نداشت، را تحسین برانگیز می خواند و می افزاید این تجربه می تواند از سوی سیاست پیشگان و دولتمردان ما در راستای توسعه پایدار کشور و سعادت هم میهنان مورد توجه و بهره برداری قرار گیرد .

فصل های دیکر کتاب

همجنین فصل ۹ دیگر کتاب برداشت آزاد افخمی درباره دیگر استراتژی های توسعه است از جمله یکی از فصول کتاب که به مقوله «رهبری، شش استراتژی» نوشته سیاستمدار ۹۹ ساله آمریکایی آقای «هنری کیسینجر» اختصاص یافته است.

نویسنده کتاب معمای توسعه تاکید می کند: «هیچ رویدادی اتفاقی نیست و توسعه هم همینطور»

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  −    =  74