رشد ۳ برابری ظرفیت اتصال شبکه در شرکت ابر دراک

مدیر عامل شرکت ابردراک خبر داد؛

مدیر عامل شرکت ابر دراک گفت: علاوه بر افزایش ۱۵ برابری ظرفیت زیرساخت های سخت افزاری ابردراک ، ظرفیت اتصال شبکه این شرکت ۳ برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،سینا سلطانی ، مدیر عامل شرکت ابر دراک در گفتگو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک عنوان کرد: در اواخر سال ۱۴۰۰ بعد از یک مارتن یک و نیم ساله قرارداد این شرکت با شرکت خدمات انفورماتیک عقد شد که در این قرارداد تمرکز ما روی سرمایه گذاری در زیر ساخت ها بوده و تقریبا 90 درصد محصولات ابردراک قبل از قرارداد با شرکت خدمات انفورماتیک آماده بود.

وی ادامه داد: از آنجایی که شرکت ما تکنولوژی محور است علاوه بر هزینه کردن در حوزه نیروی انسانی متخصص ، برای توسعهی ظرفیت ارایه محصولات در قسمت سخت افزار هزینه پرداخت کرده ایم که به دنبال آن زیرساخت های سخت افزاری ابردراک را توسعه داده و ظرفیت هایمان را 15 تا 20 برابر افزایش داده ایم.

ظرفیت شبکه اتصال به 130 گیگابیت بر ثانیه رسید

سلطانی به تشریح عملکرد این شرکت پرداخت و گفت: در چند شهر ایران از جمله شیراز ، تهران و تبریز سایت جدید ایجاد کرده ایم و برای توسعه ی ظرفیت های زیر ساختی برنامه هایی که برای سال  ۱۴۰۰ داشته ایم،عملیاتی کرده ایم. در مجموع رویکرد ما؛ توسعه زیرساخت و نیز توسعه شبکه بود که در شبکه ظرفیت اتصال شبکه ایران ابر دراک را از 40 گیگابیت به 130 گیگابیت رسانده ایم که تقریبا این ظرفیت ها سه برابر شده است.

وی افزود: در حوزه نیروی انسانی سعی کرده ایم در بخش های توسعه کسب و کار ، واحدهای فروش و خدمات پس از فروش نیرو جذب کنیم که در این راستا بودجه این حوزه را متناسب با نیاز مقدار قابل توجهی افزایش داده ایم.

سلطانی با اشاره بر اینکه پول نمی تواند جبران زمان از دست رفته باشد ، عنوان کرد:  برخی کارها فقط به زمان احتیاج دارد . در اکوسیستم کسب و کاری ایران وقتی یک کسب و کاری منابع مالی قابل توجهی در اختیار دارد همه گمان می کنند باید این شرکت معجزه کند اما واقعیت این گونه نیست پس دیدگاه ” من سرمایه زیادی دارم پس می توانم زمان را جبران کنم ” واقعیت ندارد.

سلطانی افزود برای مثال در حال حاضر در سال ۱۴۰۱ پروسه ی  خرید تجهیزات ما در 10 ماه گذشته که به صورت نرمال باید در ازه زمانی ۱ تا ۳ ماهه به سر انجام میرسید به سبب عدم ثبات شرایط اقتصادی، نوسانات قیمت ارز و ….  این پروسه حدود 6 تا 7 ماه زمان برده است تا نهایی و محقق شود.

وی به حوزه منابع انسانی این شرکت اشاره کرد و گفت:  نیرو انسانی هر شرکتی با این شرایط اقتصادی تحت فشار هستند. تا مادامی که این شرایط اقتصادی حاکم باشد ،نمی توانیم نیرویی دلخواه و موثر جذب کنیم . از طرفی کسانی که مدنظر مدیران برای رشد سریع کسب و کارشان هستند در صورتی هم که جدب شرکت بشوند ، اولویت اول زندگیشان بعد از 6 ماه تا ۱ سال  کار کردن مهاجرت است و این ها شرایط را برای همه ی کسب و کارهای بسیار پیچیده تر می کند.

سلطانی ادامه داد: ترند قالبی در هیچ حوزه ای وجود ندارد ؛ به عبارتی در هیچ کدام از بخش های بازار ابری ایران ، لیدری وجود ندارد . اختلالات اینترنتی در سه چهار ماه گذشته باعث شده حتی افرادی که هیچ تخصصی در مورد اینترنت ندارند برای دور زدن فیلترها به زیرساخت های ابری و یا سایز زیرساخت های مشابه سنتی تر رجوع کنند . اکنون بازار به صورت غیر ارگانیک در حوزه خدمات عمومی رشد چشمگیری داشته است ولی خب این رشد ناهمگون است به طوریکه با همین سرعتی که این بازار رشد داشته کوچکترین تغییرات در سیاست های کلان اینترنت ممکن است آن را تحت تاثیر قرار دهد که این مربوط به بحث درآمد نیست بلکه مربوط به بازار ایجاد شده از آن است.در واقع روند مشتریان بازار ابری آن را به سمت هدف هدف اصلی آن پیش نمی برد.

تاثیر اختلالات اینترنتی در بازار ابری

مدیر عامل شرکت ابردراک افزود: موضوع اختلالات اینترنتی فعالان ارایه دهنده ی سرویس های زیرساختی را نیز متاثر کرده است که در این چند روز اخیر چهار بار قطعی های مکرر در یکی از سوییچ IXP شرکت ارتباطات زیرساخت در تهران داشته ایم که در تهران و شهرستان ها این موضوع کاملا محسوس بوده است. چون اینترنت بستر ارائه خدمات ابری است حال چه ابر در داخل باشد یا خارج و یا سرویس دهنده عمومی باشد یا خصوصی در هر صورت وقتی زیرساختی پایدار فراهم نباشد ، اعتماد کاربران از بین می رود چون مسیر دسترسی مشتری مختل است و اعتمادی که شرکت ها برای تشویق کاربران به استفاده سعی می کنند بوجود اورند تحت الشعاع قرار می گیرد.

وی به تشریح برنامه های خود در سال جدید پرداخت و تصریح کرد: کاری که در سال 1401 انجام داده ایم و ادامه آن برای سال 1402 پیش می رود، بحث راهکارهای ابرهوشمند مالی است . ما امسال قسمتی از منابع خود را برای ارائه سرویس به بانک ها و   شرکت های مالی اختصاص داده ایم و در نظر داریم برای سال آینده به حوزه ی سرویس دهی تخصصی در بازار مالی با راهکارهای ابرهوشمند مالی ورود قدرتمندی داشته باشیم.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  −    =  91