مهم ترین اولویت های معاونت فناوری های نوین در سال ۱۴۰۲

مهران محرمیان تشریح کرد؛

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی به روز رسانی برنامه استراتژیک این معاونت، تمرکز بر استفاده بیشتر از فناوری های توانمندساز، تکمیل پایگاه داده اعتبار سنجی و اصلاح نظام کارمزد را مهم ‌ترین اولویت‌ های سال1402 در بانک مرکزی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هشتمین نمایشگاه تراکنش مالی با حضور مدیران، فعالان و علاقمندان حوزه فناوری های مالی،بانکی و پرداخت برگزار شد.

در آغاز افتتاحیه این نمایشگاه، مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی به ارائه میزان تراکنش های دی ماه و آذرماه پرداخت و گفت: در 21 دی ماه سال جاری، در شبکه شتاب بیش از 154 میلیون تراکنش به ارزش 151 هزار میلیارد تومان و شاپرک 136 میلیون تراکنش به ارزش 314 هزار میلیارد تومان انجام شد.

وی به وضعیت فعلی تراکنش ‌ها و مقایسه تعداد و مبلغ تراکنش‌ ها در سامانه ‌های گوناگون، بر تداوم رشد مبلغ تراکنش در سال 1400 نسبت به سال 1399 و در نیمه اول سال 1401 نسبت به مدت مشابه در سال 1400تاکید کرد.

مهم ترین اولویت های معاونت فناوری های نوین در سال 1402

محرمیان به روزرسانی برنامه استراتژیک معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی، تمرکز بر استفاده بیشتر از فناوری های توانمندساز، تکمیل پایگاه داده اعتبار سنجی و اصلاح نظام کارمزد را مهم ‌ترین اولویت‌های سال1402 در بانک مرکزی عنوان کرد.

وی به تشریح رویکرد سامانه محچک اشاره کرد و گفت: سامانه محچک برای مسدودی حساب ها استفاده می شود. چالش این فضا زیاد است. حدود 1 سال و نیم زمان برد تا این پروژه اجرا شود.

رشد 88 درصدی رفع انسداد چک ها در سال جاری

معاون فناوری ‌های نوین بانک مرکزی همچنین یادآور شد: آمار نشان می ‌دهد در چک‌ های قدیمی، حدود 60درصد چک‌ های برگشتی در طول 37روز رفع سوء اثر می‌شد، اما پس از راه اندازی این سامانه طی تنها سه روز، حدود 90 درصد چک های برگشتی رقع سوء اثر شده است.

محرمیان افزود: مجموع مبلغ مسدود شده توسط سامانه محچک 25 همت بوده که 22 همت رفع مسدودی شده یعنی 88 درصد از چک های مسدود شده در این سامانه رفع انسداد شده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دهه 1400 تا 1410 دهه نظارت نامگذاری شده و بر اساس آن همکاری فین تک ها و شبکه بانکی می تواند فضای تحول دیجیتال را توسعه دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  −  7  =