متن کامل لایحه بودجه ۱۴۰۲/ از جزئیات بودجه بانک مرکزی تا تکالیف صنعت بیمه

لایحه بودجه 1402 کل کشور امروز 21 دی ماه 1401 بعد از حدود یک ماه تأخیر از سوی ابراهیم رئیسی به مجلس تقدیم شد. بر اساس لایحه بودجه 1402، درآمد درنظر گرفته شده برای بانک مرکزی مبلغ 25هزار و 658میلیارد تومان بوده و در مقابل مبلغ 15هزار و 658میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است. همچنین شرکت های بیمه مکلف شدند مبلغ شش هزار میلیارد ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را به صورت ماهانه به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس ماده واحده لایحه بودجه سال آینده کل منابع و مصارف بودجه کشور به بیش از 5 میلیون و 261 هزار و 696 میلیارد تومان می‌رسد.

همچنین منابع بودجه عمومی دولت از نظر درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای به بیش از 2 میلیون و 164 هزار میلیارد تومان و منابع عمومی بودجه به بیش از یک میلیون و 984 هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت‌های دولتی به بیش از 3 میلیون و 97 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

دانلود متن کامل لایحه بودجه

در لایحه بودجه 1402، بودجه بانک‌ ها و شرکت‌ های دولتی معادل ۳۰۹۷ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان خواهد بود که با توجه به رقم ۲۲۳۱ هزار و ۴۰۷ میلیاردی سال ۱۴۰۱ یعنی تقریبا ۴۰ درصد به این رقم اضافه شده است.

برای بانک مرکزی در بودجه ۱۴۰۲ مبلغ ۲۵ هزار و ۶۵۸ میلیارد تومان درآمد در نظر گرفه شده که در مقابل ۱۵ هزار و ۶۵۸ میلیارد تومان هزینه لحاظ خواهد شد.

همچنین بودجه وزارت ارتباطات در سال ۱۴۰۲ با رشد حدود ۱۱ درصدی به ۱۵ هزار و ۶۱۱ میلیارد تومان رسید که نسبت به بودجه سال 1401، هزار و ۶۱۱ میلیاردتومان افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، صنعت بیمه (شرکت‌ های بیمه‌ ای) مکلف شدند تا مبلغ شش هزار میلیارد ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی خود را به صورت ماهانه به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  27