درآمد تجارت الکترونیک در لایحه بودجه ۱۴۰۲ چقدر پیش بینی شد؟

بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده دولت مرکز توسعه تجارت الکترونیک نیز در سال‌ آینده ۲۵۵ میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در حوزه تجارت دو ردیف درآمدی برای سازمان توسعه تجارت و مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارائه کرده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در جداول واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی برای سازمان توسعه تجارت ایران ۶۴۰ میلیارد تومان ردیف درآمدی در نظر گرفته شده است که از این میزان ۶۰۰ میلیارد تومان به درآمد حاصل از کارمزد ثبت سفارش اختصاص دارد. همچنین درآمدهای حاصل از اجاره ساختمان‌ها و اراضی این سازمان نیز حدود ۴۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

همچنین بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده دولت مرکز توسعه تجارت الکترونیک نیز در سال‌ آینده ۲۵۵ میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

در این بخش حدود ۲۳۰ میلیارد تومان به درآمد حاصل از ارائه خدمات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) اختصاص دارد و حدود ۲۵ میلیارد تومان نیز به درآمدهای کلی از خدمات تجارت الکترونیک اختصاص یافته است.

در حوزه هزینه‌ها نیز دولت برای ایجاد بسترهای تسهیل تجارت الکترونیک کشور در قالب پنج پروژه‌ ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته است. این طرح‌ها از سال ۱۳۹۰ وارد فاز اجرایی شدند و دولت پیش بینی کرده در صورت در نظر گرفتن اعتبارات لازم تا سال ۱۴۰۳ به پایان خواهند رسید.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  ⁄  13  =