گسترش ارتباط با مراکز استارتاپی و فین‌تک‌ها در راستای اجرای پروژه بانکداری باز

در گفتگو با معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران درخصوص نقشه راه تحول دیجیتال عنوان شد؛

معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات گفت: پروژه بانکداری باز را در دستور کار خود قرار دادیم تا بتوانیم با مراکز استارتاپی، فین‌تک‌ها و شرکت‌های دانش بنیان از باب توسعه خدماتی ارتباط داشته باشیم و به ایجاد ارزش افزوده در ارائه خدمات بانکی کمک کنیم.

محمد رضوان مدنی، معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران در گفتگو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک عنوان کرد: بانک صادرات ایران با رویکرد هوشمندسازی نظام‌های سازمانی و همچنین بهبود تجربه مشتریان مبتنی بر استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین، مقوله تحول دیجیتال را به عنوان یکی از ارکان راهبردی بانک با هدف ارتقا بهره‌وری کار و سرمایه لحاظ نموده است. تحقق این هدف مهم از دو مسیر اصلی دنبال شده است. نخست پیاده‌سازی اکوسیستم مورد نیاز در راستای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های سند نقشه راه تحول دیجیتال و دوم طراحی و عملیاتی‌سازی پروژه‌های مذکور در قالب سند نقشه راه تحول دیجیتال بانک صادرات ایران.

رضوان مدنی ادامه داد: در راستای طراحی و پیاده‌سازی اکوسیستم مورد نیاز و در چارچوب راهبردهای حوزه فناوری اطلاعات، توسعه خدمات بانکی در این حوزه و تحقق تحول دیجیتال در بانک صادرات ایران امکان‌پذیر نبوده مگر از طریق تقویت بازوهای اجرایی بانک. در این راستا و با هدف اجرای بهینه پروژه‌های حوزه فناوری اطلاعات، بانک صادرات ایران در سال 1399 اقدام به تاسیس هلدینگ فناوری و نوآوری صاد نموده است. در نتیجه طی سال جاری نیز با هدف بهبود کارایی و اثربخشی در اجرای پروژه‌های مذکور، حمایت و تقویت از این هلدینگ و بنگاه‌های تابعه به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های معاونت فناوری اطلاعات مد نظر قرار گرفت.

وی تاکید کرد: اجرای پروژه‌های بانک به صورت مستقیم و یا عاملیت توسط هلدینگ صاد انجام می‌شود و نتیجه آن افزایش نقش‌آفرینی بازوهای اجرایی در تحول دیجیتال بانک صادرات ایران خواهد بود.

طراحی نقشه راه تحول دیجیتال در چارچوب اسناد و برنامه‌های فرادستی

رضوان مدنی ادامه داد: در حوزه پروژه‌های تحول دیجیتال، بانک صادرات ایران اقدام به طراحی نقشه راه تحول دیجیتال در چارچوب اسناد و برنامه‌های فرادستی و همچنین منطبق بر فرصت‌های ناشی از ظهور فناوری‌های نوین در قالب 12 گروه پروژه نموده و تلاش شده تا ابعاد مختلف عملیات بانکی تحت تاثیر این پروژه‌ها بهبود یابند. تشکیل کمیته‌های پروژه‌های تحول دیجیتال با هدف بهبود فاز تحلیل – طراحی و اجرای پروژه‌های مذکور از ابداعات انجام پذیرفته در این بانک جهت اجرای بهینه آنها می‌باشد.

معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران افزود: امیدواریم که همانند پروژه چک پول الکترونیک در قالب سامانه چکنو بانک صادرات ایران، مابقی پروژه‌های اولویت دار شش­گانه بانک در این خصوص (مشتمل بر پروژه­های بوم بانکداری شرکتی، بانک دیجیتال سپهر، بوم بانکداری دیجیتال، سامانه مدیریت کانال، شعب مجازی و سامانه جامع مشتریان)  را نیز تا انتهای شهریور ماه سال 1402 به بهره‌برداری برسانیم.

وی به تشریح پروژه های افتتاحی پیش رو پرداخت و گفت: اکنون در حال پیگیری ارتقای پروژه مدیریت کانال هستیم تا بتوانیم هرچه سریعتر آن را به بهره‌برداری برسانیم. این پروژه برای تنوع بخشی به محصولات و خدمات لایه مشتری و کسب و کارهاست تا سطح کیفیت خدمات بانک از این طریق ارتقاء یابد.

رضوان مدنی افزود: همچنین پروژه بانکداری باز را در دستور کار خود قرار دادیم تا بتوانیم با مراکز استارتاپی، فین‌تک‌ها و شرکت‌های دانش بنیان از باب توسعه خدماتی که می‌توانند در حوزه خدمات مالی و بانکی ارائه کنند، ارتباط داشته باشیم و از این طریق بتوانیم نسبت به ایجاد ارزش افزوده در ارایه خدمات بانکی اقدام نماییم.

وی ادامه داد: پروژه بعدی مربوط به حوزه بانکداری شرکتی است که برای آن سامانه‌ای در نظر گرفته‌ایم که در پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. این سامانه با هدف بهبود تعامل با شرکت‌های اصلی طرف قرارداد بانک صادرات از طریق ارائه خدمات ویژه و بهبود تجربه مشتری طراحی شده است. تامین مالی زنجیره‌ای از جمله سفته و برات الکترونیکی بخشی از خدماتی بوده که جهت ارایه خدمت به مشتریان بانک صادرات ایران لحاظ گردیده و طبق برنامه این پروژه تا انتهای امسال به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح سامانه توثیق الکترونیک سهام بانک صادرات ایران در ماه آینده

وی تاکید کرد: یکی دیگر از پروژه هایی که طی ماه آتی رونمایی خواهد شد، سامانه توثیق الکترونیک سهام به عنوان ضمانت نامه است که جزو اولین سامانه‌هایی است که در سبد ضمانتنامه‌های مشتریان بانکی برای اخذ وثایق مالی و بانکی قرار می‌گیرد. از این رو مقرر شد در فاز نخست این پروژه را تا جایی گسترش دهیم که پذیرش و فروش سهام به صورت کاملا الکترونیکی انجام پذیرد. هم زمان برنامه ریزی برای پذیرش الکترونیک سایر ضمانت‌ها نیز در دستور کار بانک قرار گرفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  40  =  48