انتظار برای تایید فراجا در راه اندازی پاسپورت‌خوان‌های الکترونیکی

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در حال حاضر در هر کدام از گیت‌های فرودگاه، دو پاسپورت‌خوان‌ الکترونیکی نصب کردیم و روزانه بالغ‌بر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر از طریق این گیت‌های الکترونیکی عبور می‌کنند و اگر فراجا تایید کند، این پاسپورت‌خوان‌ها در کلیه ترمینال نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،سعید چلندری درباره نحوه کنترل گذرنامه‌ها در فرودگاه امام خمینی اظهار کرد: در حال حاضر در هر کدام از گیت‌ها، دو پاسپورت‌خوان‌ الکترونیکی نصب کردیم و روزانه بالغ بر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر از طریق این گیت‌های الکترونیکی عبور می‌کنند که حدود ۱۰ درصد مسافران را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان فراجا (سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) در حال انجام آزمایش هستند و پایش می‌کنند تا اطلاعاتی که از طریق پاسپورت‌خوان‌ها دریافت می‌شود با اطلاعاتی که به‌صورت دستی دریافت می‌شود، مطابقت داشته باشد.

به گفته وی، شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای ساخت دستگاه‌های پاسپورت‌خوان حاضر شدند، اما این دستگاه‌ها به دلیل مسائل امنیتی، به ایمنی بالایی نیاز دارند و باید توسط دستگاه‌ امنیتی فراجا تایید شود. ما از نظر تامین مالی مشکلی نداریم و اگر فراجا تایید کند، بلافاصله تامین اعتبار می‌کنیم و این پاسپورت‌خوان‌ها در کلیه ترمینال نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

چلندری درباره زمان راه‌اندازی کامل پاسپورت‌خوان‌های الکترونیکی بیان کرد: امیدوارم با موافقت فراجا تا پایان سال و نهایتا تا خردادماه سال آینده بتوانیم این کار را انجام دهیم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  −    =  80