بورس سبزپوش شد/ تاثیر مثبت وبملت و وپاسار بر شاخص کل

بورس تهران در نخستین روز از هفته جاری یکپارچه سبزپوش شد. اغلب گروه‌های بازار در این روز شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات بودند و در مسیر رشد حرکت کردند. نمادهای فولاد، خودرو، فملی، کگل، شستا، وبملت و وپاسار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، امروز بازار سرمایه در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل بورس با رشد 18 هزار و 939 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 598 هزار واحد ایستاد و معادل 1.20 درصد بالا رفت.

در سمت دیگر بازار، شاخص کل هم‌وزن که نماینده نمادهای کوچک و متوسط بازار است نیز هشت هزار و 924 واحد بالا رفت و با ثبت 1.89 درصد رشد، به سطح 482 هزار و 124 واحد رسید.

در این روز شاخص‌های آزاد شناور، بازار اول و بازار دوم هم به ترتیب معادل 1.22 درصد، 1.45 درصد و 0.90 درصد بالا رفتند.

گفتنی است در فرابورس هم شاخص کل این بازار امروز با رشد مواجه شد و با صعود 51.95 واحدی به ارتفاع 20 هزار و 267 واحد رسید.

نمادهای اثرگذار

امروز نمادهای فولاد، خودرو، فملی، کگل، شستا، وبملت و وپاسار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. در همین حال خودرو، خساپا، خگستر، وتجارت، شستا، وپاسار و وبملت پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.

در همین حال نمادهای بپاس و کگهر بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل فرابورس داشتند و نمادهای آریا، دی، دماوند، خدیزل و فغدیر هم بیشترین تاثیر مثبت را بر این شاخص داشتند. گفتنی است وکبهمن، ولبهمن، فرابورس، شاروم، چخزر، قچار و کرمان پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

ارزش معاملات

امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به 10 هزار و 416 میلیارد تومان رسید و فرابورس هم شاهد معاملاتی به ارزش کلی پنج هزار میلیارد تومان بود.

با این حال اما ارزش معاملات خرد بازار (سهام + حق تقدم + صندوق‌های سهامی) در این روز به هشت هزار و 570 میلیارد تومان رسید. بر این اساس 55 درصد از کل ارزش معاملات امروز بازار، سهم معاملات خرد بوده است.

روند ورود و خروج پول

امروز بازار سرمایه شاهد ورود پول به سهام بود. به نحوی که حقیقی‌ها بیش از 709 میلیارد تومان به بازار وارد کردند. در همین حال صندوق‌های بادرآمد ثابت امروز خروج بیش از 762 میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها را تجربه کردند. اهالی بازار سرمایه امیدوارند با خروج پول از درآمد ثابت‌ها، نقدینگی حقیقی‌ها به سمت بازار سهام کوچ کند.

گروه‌های پرطرفدار

امروز اغلب گرو‌های بازار با ورود پول حقیقی و افزایش حجم معاملات روبرو شدند. در این میان، گروه خودرویی که چند روزی است مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته، امروز هم معاملات پررونقی را تجربه کرد و شاهد ورود پول حقیقی بود. گروه‌های بانکی و سیمان نیز در دسته پرطرفدارهای بازار امروز قرار گرفتند.

باید اشاره داشت که بازار آزاد دلار نیز امروز شاهد تحول قیمتی بوده و افزایش را تجربه کرده است. در همین حال قیمت دلار توافقی هم امروز مجددا به کانال 38 هزار تومانی بازگشته است.

کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که بورس با پشت سر گذاشتن دوره اصلاحی کوتاه مجددا رشد خواهد کرد و به نظر می‌رسد بازگشت دلار به مدار افزایشی سودخت لازم برای شروع دوباره رشد بورس را مهیا کرده است. اما این روند چقدر ادامه خواهد یافت؟

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  ⁄    =  39