ایران دومین کشور آسیب‌دیده از قطعی اینترنت شد

بر اساس گزارش تحقیقاتی وب‌سایت تاپ۱۰‌وی‌پی‌ان، روسیه با ۲۱.۵۹ میلیارد دلار خسارت، آسیب‌دیده‌ترین کشور از قطعی اینترنت در سال ۲۰۲۲ میلادی بود و پس از آن، ایران با ۷۷۳ میلیون دلار و قزاقستان با ۴۱۰.۷ میلیون دلار خسارت در جایگاه های بعدی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،گزارش تازه تحقیقاتی وب‌سایت تاپ۱۰‌وی‌پی‌ان (Top10VPN.com)  نشان می‌دهد که قطعی عمدی اینترنت از سوی دولت‌های شماری از کشورها، در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۴ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی ضرر زده است.

این گزارش خبر می‌دهد که در سال گذشته میلادی ۱۱۴ قطعی بزرگ عمدی اینترنت در ۲۳ کشور رخ داد و ۷۱۰ میلیون نفر از آن تأثیر پذیرفتند.

تاپ۱۰‌وی‌پی‌ان می‌نویسد که تعداد شهروندان ضربه‌دیده از این قطعی‌ها در سال ۲۰۲۲ میلادی نسبت به سال قبل از آن ۴۱ درصد افزایش داشته و میزان خساراتی که این اقدامات بر اقتصاد جهانی وارد کرده نیز در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل از آن، ۳۲۳ درصد بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش، روسیه با ۲۱.۵۹ میلیارد دلار خسارت، آسیب‌دیده‌ترین کشور از قطعی عمدی اینترنت در سال ۲۰۲۲ میلادی بود و پس از آن ایران با ۷۷۳ میلیون دلار و قزاقستان با ۴۱۰.۷ میلیون دلار خسارت قرار دارد.

به نوشته این گزارش، مدت قطع عمدی اینترنت در ایران در سال گذشته میلادی جمعا ۲ هزار و ۱۷۹ ساعت بوده و این قطعی‌ها بر ۷۱ میلیون و ۹۴۰ هزار نفر از شهروندانی ایرانی تاثیر گذاشته است.

به نوشته تاپ۱۰‌وی‌پی‌ان، در سال میلادی که گذشت، مردم ایران همچنین شاهد ۴ هزار و ۸۶۳ ساعت بروز قطعی در دسترسی خود به شبکه‌های اجتماعی و ۱۳۰ ساعت اختلال شدید در شبکه اینترنت بودند.

این گزارش تازه همچنین خبر می‌دهد که تقاضا برای خدمات وی‌پی‌ان در ایران در ماه سپتامبر گذشته بیش از ۳۰۰۰ درصد افزایش یافته است.

در گزارش وب‌سایت تاپ۱۰‌وی‌پی‌ان، کشورهای روسیه، ایران، قزاقستان، میانمار، ازبکستان، هند، اتیوپی، نیجریه، کوبا، ترکمنستان، ترکیه، سودان، بورکینافاسو، سوریه و الجزایر به ترتیب ۱۵ کشور اول فهرست خسارت قطع عمدی اینترنت در سال ۲۰۲۲ میلادی هستند.

منبع: سیتنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =