کلاهبرداری ۳ میلیاردی با تعویض کارت‌های بانکی

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری فردی که با حضور در بازار هفتگی و تعویض کارت‌های بانکی بیش از سه میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، سرهنگ علی کسانی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان کرمانشاه با در دست داشتن مرجوعه‌ قضایی مبنی بر تعویض کارت‌بانکی و برداشت غیرمجاز ۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. این مقام انتظامی اظهار کرد: شاکی در اظهارات اولیه پرونده بیان کرد جهت خرید به جمعه‌بازار مراجعه و فردی با فریب وی کارت‌بانکی ایشان را دریافت و بدون اطلاع وی باکارت مشابه تعویض و اقدام به برداشت از حساب بانکی وی کرده است.

سرهنگ کسانی افزود: در خلال رسیدگی به پرونده تشکیل‌شده و با مراجعه شکات دیگر بیش از ۱۲ پرونده به مبلغ سه میلیارد ریال با عنوان مشابه در پلیس فتا استان تشکیل شد؛ در همین راستا تیمی فنی از کارشناسان این پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. این مقام مسوول خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع کارشناسان پلیس فتا به‌منظور شناسایی متهم اقدامات خود را آغاز کردند و پس از بررسی همه جوانب پرونده و بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی سایبری موفق شدند مجرم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه داخل بازار دستگیر و به پلیس فتا انتقال دهند.

وی ادامه داد: متهم که در ابتدا منکر جرم ارتکابی بود پس از مشاهده دلایل و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و به جرم ارتکابی اعتراف و عنوان کرد که در نزدیکی قربانیان قرارگرفته و در زمان اعلام رمز کارت، آن را به خاطر سپرده و سپس در یک فرصت مناسب به قربانی مراجعه و تحت عناوین مختلف همچون شاگرد فروشنده یا بررسی رسید پرداختی و… کارت بانکی بزه‌دیده را دریافت و آن را با کارت بانکی قدیمی و سوخته تعویض می‌کرده است.

این مقام انتظامی توصیه کرد: هم‌وطنان بهتر است هنگام استفاده از دستگاه‌های پوز یا کارت‌خوان در هر مکانی حتی‌الامکان از ارائه کارت و رمز آن به فروشنده خودداری کرده برای کشیدن کارت شخصا اقدام کنند و در صورت اعلام رمز در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور اقدام کنند. همچنین کاربران باید پس از خرید و دریافت کارت‌بانکی مشخصات آن را موردبررسی و از صحت کارت مطمئن شوند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه اعلام کرد: هم‌وطنان جهت ارائه هرگونه گزارش مشکوک می‌توانند با مراجعه به قسمت مرکز امداد و فوریت‌های سایبری در سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www. cyberpolice. ir یا شماره‌گیری ۰۹۶۳۸۰ با این مرکز در ارتباط باشند.
منبع: سیتنا
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  27