کاهش ۵۹ درصدی تعداد کارتخوان های کم تراکنش در آذرماه

به کارتخوانی کم تراکنش گفته می شود که در یک بازه زمانی دو ماهه متوالی، کمتر از 60 تراکنش مالی در هر ماه داشته باشد و مجموع مبالغ تراکنش های آن در دو ماه متوالی کمتر از 20 میلیون ریال در هر ماه باشد.تعداد کارتخوان های فروشگاهی کم تراکنش و فاقد تراکنش در آذر ماه با کاهش 59/1 درصدی روبه رو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس گزارش آذرماه شاپرک تعدد دستگاه های کارتخوان در فروشگاه ها و در نتیجه فراوانی کارتخوان های فروشگاهی کم تراکنش و فاقد تراکنش بررسی شد.

متاسفانه بی تفاوتی فروشنده و یا حتی استقبال از افزایش کارتخوان های فروشگاهی به دلیل ارزش نمایشی آن از یک سو و الزام شرکت PSP به نصب کارتخوان بدون توجه به کارایی آن که از قراردادهای این شرکت ها با بانک ها ناشی می شود از سوی دیگر، موجب تشدید پدیده هایی نظیر تعدد کارتخوان نصب شده در هر فروشگاه ها و وجود کارتخوان های کمتراکنش و فاقد تراکنش شده است.

از اردیبهشت ماه 97 مفهوم این نوع کارتخوان ها بازتعریف گردیده و بر این اساس به کارتخوانی کم تراکنش گفته می شود که در یک بازه زمانی دو ماهه متوالی، کمتر از 60 تراکنش مالی در هر ماه داشته باشد و مجموع مبالغ تراکنش های آن در دو ماه متوالی کمتر از 20 میلیون ریال در هر ماه باشد.

تراکنش و فاقد تراکنش مالی، کنترل شرکت ها در نصب جدید کارتخوان ها و نیز در بر گرفتن فعالیت فصلی برخی پذیرندگان بنابر ماهیت فعالیت آن ها است.

تعداد کارتخوان های فروشگاهی کم تراکنش و فاقد تراکنش در آذر ماه با کاهش 59/1 درصدی روبه رو بوده است.

در این ماه سهم کارتخوان های کم تراکنش و فاقد تراکنش مالی، 87/13 درصد از کل کارتخوان های فروشگاهی فعال سیستمی شبکه شاپرک را شامل شده است.

عدد فوق نسبت به رقم مشابه در آبان ماه تنها 57.0 درصد کاهش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  2  =