چکنو شروعی برای تحول دیجیتال / کاهش اتلاف زمان و کاغذ با چک امن دیجیتال در بانک صادرات ایران

مدیر عامل بانک صادرات ایران در آیین رونمایی از چکنو گفت: چکنو شروع خوبی برای تحول دیجیتال خواهد بود چرا که بسیاری از مشکلات شبکه بانکی مانند اتلاف زمان و کاغذ را حل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این آیین سید ضیاء ایمانی، مدیر عامل بانک صادرات ایران عنوان کرد: با عملیاتی شدن این سامانه، از امروز بسیاری از مشکلات چک مانند سرقت، آتش سوزی، مفقودی و … که برای چک های سنتی وجود داشت برطرف خواهد شد.

وی افزود: این سامانه اکنون برای افراد حقیقی رونمایی می شود و با همکاری بانک مرکزی در تلاش هستیم این امکان برای افراد حقوقی هم فراهم گردد.

ایمانی تصریح کرد: شاید فکر کنیم اجرای این پروژه فقط برای مشتریان منفعت دارد در حالی که همکاران ما در شعب نیز از سرعت انجام امور بهره مند خواهند شد و چک امن دیجیتال بخشی از مشکلات شبکه بانکی را حل می کند.

وی به مزایای چک های امن دیجیتال اشاره کرد و گفت: این چک ها مزایای متعددی دارد از جمله اینکه از نظر زیست محیطی نیاز به چاپ چک های کاغذی کاهش می یابد. علاوه بر این، خروج ارز را کاهش می دهد چرا که بخشی از مواد مورد نیاز چک های کاغذی وارداتی است که با این کار نیاز به واردات این مواد کاهش می یابد. همچنین زمان کمتری در شعب برای امور چک اتلاف خواهد شد.

ایمانی افزود: مفقودی، سرقت و آتش سوزی از جمله مخاطراتی بودند که در حوزه چک برای بانک و مشتریان پیش می آمد که با رونمایی از سامانه چکنو این مشکلات از میان خواهد رفت.

وی ادامه داد: چکنو شروع خوبی برای تحول دیجیتال خواهد بود. در واقع چک امن دیجیتال همان مزایای چک های کاغذی را دارد اما معایبی مانند چاپ، کاغذ و اتلاف زمان در آن حذف خواهد شد.

ایمانی تاکید داشت: اگر امروز سیستم بانکی نتواند در بحث تحول دیجیتال پیشگام باشد، اشخاص دیگری که مجوز بانکداری ندارند این خدمات را ارائه خواهند کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  ⁄    =  11