تصویب دستورالعمل نحوه ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی

با تصویب دستورالعمل نحوه ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی، فروش ارز ملی هر کشور به اتباع همان کشور در سقف تعیین شده سالانه توسط بانک مرکزی مجاز است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در تازه‌ترین جلسه شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم، دستورالعمل نحوه ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی در بانک‌ها ‌ تصویب و ابلاغ شد.

در این دستورالعمل آمده است که فروش ارز ملی هر کشور به اتباع همان کشور در سقف تعیین شده سالانه توسط بانک مرکزی مجاز است.

طبق دستورالعمل نحوه ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی در بانک‌ها، اشخاص خارجی متناسب با مدارک هویتی ‌و مجوزهای اقامتی در سه گروه دسته بندی شده‌اند و تمامی بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری تکلیف دارند برابر با مواد مصوب در دستور العمل مورد اشاره و بعد از اعتبار سنجی شماره اختصاصی اشخاص خارجی از پایگاه اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی‌ و حقوقی خارجی که برابر ماده ۲۱ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ قانون مبارزه با پولشویی در وزارت اطلاعات ایجاد می‌شود، نسبت به ارائه خدمات به اتباع اقدام کنند.

همچنین، در این دستورالعمل هیئتی مرکب از نمایندگان قوه قضائیه، بانک مرکزی، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، سازمان اطلاعات سپاه ، وزارت خارجه و پلیس امنیت اقتصادی فراجا و مرکز اطلاعات مالی با مسئولان وزارت اطلاعات تشکیل شده تا وظیفه نظارت بر حسن اجرای آن و هرگونه تصمیم‌گیری لازم در خصوص موضوعات جدید، تدوین شاخص‌های پایش حساب‌های سپرده اشخاص خارجی و سایر الزامات را بر عهده بگیرند.

علاوه بر این، طبق گفته هادی خانی، دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم، به وزارت امور خارجه اجازه داده شده که بر اساس رفتار متقابل و سایر ملاحظات سیاسی، گروه بندی اشخاص خارجی دارای مدرک اقامت دیپلماتیک یا اقامت کنسولی یا اقامت خدمت را تغییر دهد؛ البته نوع و میزان خدمات بانکی قابل ارائه به هر یک از گروه‌های تعریف شده در دستور العمل متفاوت است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  24